dags att vänja sig.

i fredags flyttade det alltså in 4 hästar på gården. de kom i omgångar och jag var inte inne för att natta mig förrän vid midnatt :) men det tar ju förstås en stund att köra 4 hästar... 
 
det känns väldigt kul att det blir lite mer "liv" här på gården och att vi fyller upp stallet lite mer :) det kan ju kännas lite för lite med 3 hästar på 12 boxar menar jag ;)
 
igår kväll och i morse fick jag känna på hur mycket längre tid det tar med 7 hästar istället för 3. och det tog väl lite mer än dubbelt så lång tid.
 
de två minsta (födda 2013 och 2012) är ju till salu så de ska bara stå här tills de är sålda (om ngn är intresserad av en varmblod/quarterkorsning eller en arab/quarterskorsning så hojta bara :D ). 
 
idag har kalle och jag varit på äventyr i skogen och upptäckt nya vägar... och ridit lite vilse på det ;)
 
ska försöka fixa till fotona på stallet också, men det är fortfarande inte helt i ordning där ute.
vi har ju renoverat inne i huset också, är det något som ni är intresserade av att se också?
 
nedan, en bild på kallebing från dagens upptäcktsfärd! och under en bild på vår stallplan :P
 
 
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika Pettersson

Kan tänka mig att det tar lite längre tid speciellt om det ingår täckes byten m.m.
eller lägga på alla täcken för de tar ju tid.

Leder du ut hästarna eller kommer ni kunna släppa dom lösa eller ta två o två osv ? :)
för de underlättar ju.

På Ysunda tog de nästa 2 timmar o släppa ut alla hästar om dom var ensamma en person enbart alltså.
just för att vissa hade täckes byte och vissa enbart lägga på under morgonen osv sen ut med en o en vissa gick o leda ihop, men få tal.
Sen X antal hästar 10 i stora stallet och 7 i de privata stallet. :P

2014-03-02 @ 18:25:09
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Karoline

Ja jag vill idag jättegärna se bilder från huset med :)

Sv: Å bloggen ja... Hahaha tiden försvann i samband med med husköpet ;) Men ska ta tagi det för det är jäkligt kul att kunna se tillbaka på allt man gjort.

2014-03-02 @ 23:04:10
URL: http://dreamofabetterlife.wordpress.com
Postat av: Camilla Danielsson

hehe ja det tar ju lite längre tid allt ;D Skönt att alla är på plats i alla fall =)

SV: ne det var bara en från ridskolan

2014-03-03 @ 08:16:37
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: sussi

vet inte hur de skulle kännas å konstant ha
en massa folk springande "hemma" men alla är
vi ju olika haha å lite mer liv blir de ju definitivt =)

2014-03-03 @ 09:35:09
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Sanna

Åh vad kul med lite mer rörelser på gården =)
Jag fick höra vilka dem var och jag vet vem dem är nu ;) vet du vad dem ska ha för hästarna?

Kommer du och kolla på hindrena ikväll?

2014-03-03 @ 09:38:20
URL: http://cowgirlsdontcry.blogg.se
Postat av: Anna

Kul att fler har flyttat in. Jag som är en så social person vill gärna ha folk att rida med :) och fem i slutändan är väl lagom, för även med täckning borde du klara det på 20 min! När jag stod i Umeå var det ju tio hästar som skulle täckas och fodras och en bit att promenera men det tog bara 40 min, dock lite länge om man ska hinna innan jobbet ;)

2014-03-03 @ 11:18:48
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Anita

Kul med lite mer liv på gården :D
SJälv har jag 8 hästar som ska ut.. Tar lite längre tid än 3, hihi. Kram

2014-03-04 @ 06:34:54
URL: http://siliiins.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0