bock, bock, bock!

igår var vi på dressyrträning igen. vädret var inte riiiiktigt så skojjigt, snön yrde och vägarna kändes inte heeelt bra att köra på!
 
vi jobbade mycket med skolor och övergångar. vi red också igenom msv c:2 igen och min tränare sa att om vi rider så som vi rider på träning och inte får de här oturliga missarna så ska vi lätt hamna över den magiska gränset (62 %) och det känns så faktiskt! kul! så hoppas vi sätter det nästa gång.
 
jobbade mycket med övergångar som sagt mellan mellangalopp - samlad galopp - ökad galopp - arbetsgalopp etc etc. i början gjorde jag lite sävliga ökningar men sedan bestämde jag mig och kalle reagerade med att bocka som en tok, haha!! och så fortsatte det delar av träningen med en bockande kalle. han är så söt! 
 
svettig häst och svettig ryttare sen... längtar redan till nästa träning! 
 
åkte dessutom ensam för första gången med nya transporten (andra gången han åker i den) och det gick galant. LYCKA!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla

åå vad kul, längtar tills vi kommit i gång med galoppen så vi kan börja träna lite ordentligt igen =D....

SV: Ja det är på Quicken och det fotades förra helgen tror jag..

Jag håller på att pluggar en kurs och lördagar är ända dagen jag hinner plugga... Vardagar är det jobba och hästar sen är den dagen slut. Så då får jag offra en helg dag i stället

2013-03-21 @ 08:47:59
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: sussi

så skönt att du kan ge dig iväg
själv nu utan problem =)

2013-03-21 @ 09:21:42
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Erika Pettersson

Åh nu längtar jag oxå efter att kunna rida ordentligt. :)
Dumma vinter som aldrig ger med sig.

2013-03-21 @ 19:01:15
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0