dagens tävling.

idag var det tävling. och på hemmaplan! hemmaplan brukar för oss inte vara något positivt. kalle brukar vara spänd opch tittig, och leka lite pajas ;)
 
idag när jag red fram så var det TOKVARMT och jättekvavt  - kändes som åskan hängde i luften. både kalle och jag var nog oförberedda på det för det kändes som energin bara försvann...
 
programmet flöt i alla fall på okej. lite småmissar här och där; lite taktande i skritten, brall i mellangaloppen, ett bra galopprogram i övrigt men kändes liksom lite energifattigt.
 
när jag fick mitt protokoll blev jag besviken. eftersom vi ridit på omkring 60-61 % de senaste gångerna så hoppades jag i alla fall, trots hemmaplan, att vi skulle hamna över 60 i alla fall. men på protokollet stod det 58,66...
 
jag började gå hemåt och hör då någon ropa "FRIDA! FRIDA!!!". jag vänder mig om och där kommer en av domarna för dagen och hon säger att de måste ha mitt protokoll tillbaka för att de glömt multiplicera med 3 på en av bedömningspunkterna. när jag fick tillbaka protokollet igen stod det 60,11 %. kändes mycket mer OK :)
 
någon film eller några bilder blev det tyvärr inte då jag var ensam på tävlingsplatsen. 
 
men slutkommentaren från domaren var:
Flott häst men ska bära sig bättre i vissa rörelser. Bitvis svag bjudning
 

Och jag kan inte annat än hålla med! Med mer bjudning och energi så kommer också mer bärighet. 
 
 
fick bilder av en stallkompis från förra sommaren när vi red runt sjön och skulle se om hästarna ville gå ner i vattnet - vilket kalle inte alls hade lust med ;) men bilderna är fina! det var för övrigt när dressyrsadeln var iväg på lagning och jag fick låna kalles massörs sadel :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anna

Hann just tänka "neej vad tråkigt" men fick snabbt ändra mig :) (även om 58 inte är så farligt så känns 60 ganska mycket bättre...) Och skönt att ändå få över 60 med några missar och en lite matt känsla. Då kommer ni ju klara kvalet bara ni skippar missarna :)

2013-06-03 @ 07:58:33
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Emelie

Ni är så duktiga! Härlig känsla att få högre procent sen :-)

2013-06-05 @ 16:40:20
URL: http://semlur.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0