upprördhet kring dressyren på ghs.

nu måste jag komma med lite tankar och åsikter. satt och tittade på küren i förmiddags från göteborg horse show. hörde då kommentatorn säga att det varit upprördhet bland ryttarna på grund av blommor som ställts fram vid banan på tävlingsdagen som inte varit där när de hade varit ute på banan tidigare...
 
jag vet inte om det bara är jag som tycker att det känns lite konstigt att de är så upprörda (sen vet jag inte hur upprörda de nu verkligen var, jag utgår bara ifrån det kommentatorn sa). för om jag jämför med mig själv och när vi är ute och tävlar så är det ju inte så att vi får rida runt på banan någon dag tidigare eller så för att känna på banan och vänja hästen vid eventuella saker som kan vara skrämmande. 
 
nej, för vi får ju rida runt något varv i eller utanför banan precis innan start och inte gnäller vi för att det finns blommor etc som kanske inte brukar vara där. det är ju bara något man får ta itu med precis innan start!! vi får ingen möjlighet att rida på banan någon dag innan tävlingen liksom...
 
visst, det är en annan nivå men ska vi kunna rida våra hästar igenom program där det finns blommor som kan ställa till det för tittiga hästar så tycker jag VERKLIGEN att ryttare på så hög nivå ska klara rida igenom det.
 
säg gärna vad ni tycker i frågan, det här var min första reaktion och reflektion.
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

håller med...
tycker de är löjligt :/

2013-04-28 @ 15:23:29
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Superfin design! Allt bra? :D

2013-04-28 @ 16:28:50
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jag håller med och tycker att det är löjligt av dem.

Sv: Ja vi har bytt stall igen :)
Fick inte ihop det tidsmässigt på det förra stället, på vardagarna så kom jag aldrig in i ridhuset före 21:00 och sen skulle man ta en massa pass.
Det blev lite att jag fick välja vad jag orkade med, jobbet eller hästen... Odessa fick stå en massa och så vill jag inte ha det, man vill ju utvecklas och ha roligt.

2013-04-28 @ 18:23:19
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Linnea

Ja, jättetråkigt med inställda träningar!

Haha ja herregud dessa dressyrryttare! Det är klart man förstår att de tycker det är drygt när hästarna spänner sig för omgivningen. Men dessa hästar ska vara så pass beresta så man klarar av det tycker jag! Annars får man väl träna på det hemma genom att ställa ut random grejer i ridhuset och på banorna så dom vänjer sig vid det..

2013-04-28 @ 20:49:51
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Kajsa Johansson

Jag såg med på det, och jag tyckte att det var väldigt löjligt utav ryttarna!

2013-04-28 @ 21:19:47
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är jättesant som du skriver. De är ju världens bästa ryttare och då borde de nog klara av att blommorna ser lite annorlunda ut.

2013-04-28 @ 21:53:44
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Camilla

hahah ja verkligen dom får väl ställa konstiga saker utanför sina banor hemma oxå så löser ju det problemet ;)..

SV: ja han har svårt för höger galoppen men tror att han blev trängd av alla saker som fanns på gården..

2013-04-29 @ 09:42:18
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Linda

Ja visst är det löjligt =S
Fast dom jag förstod det så var det väl bara Patrik Kittel som varit riktigt upprörd och lämnat in en protest, de flesta andra tyckte väl lite så att det var sånt som händer och hästarna får vänja sig vid.

Fin häst du har =)

2013-04-29 @ 10:59:09
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Postat av: Jenny

Håller helt klart med!

Alltid roligt att höra från dig Frida! Haha visst vettu :) Ja det växer som ogräs, haha! Mitt hår har alltid växt fort. Vet inte om jag gör något som påverkar detta men jag klipper mig inte alltför ofta. Ca 2-3 ggr/år, duschar var tredje dag, lockar eller plattar sällan och använder isf alltid värmeskydd innan, använder inpackning ganska ofta och har nästan alltid i moroccanoil i håret efter jag duschat. Och sover alltid med håret i en knut.
Roligt att tävlingssäsongen dragit igång för dig och kalle, alltid roligt att följa er :)

2013-04-29 @ 14:26:43
URL: http://jennystoa.blogg.se
Postat av: Erika Pettersson

Deras hästar ska väl vara vana vid det mesta så lite blommor är ju bara löjligt att klaga på.

Då är väl all liv o rörelse runt omkring mer stökig för hästarna, folk som springer runt, pratar m.m.

2013-04-29 @ 17:20:36
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: erika

Vilka fina bilder på er!
Jag håller med om ditt inlägg. Känns som att det är väl så det ser ut på en dressyrbana. Det var ju blommor liksom, inget helt oväntat! Nu vet jag inte så mkt om dressyrtävlandet. Men tänker att om jag har en häst som är rädd för vattenmattor eller infångare, ja då hoppar jag ju det hemma ofta för att träna inför tävling!
Kittel borde bli sponsrad med lite blommor att dekorera sin hemmabana med :)

2013-04-29 @ 23:03:03

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0