too bad!

 
igår var kalleman och jag på träning hos lisa som vi inte varit sedan i våras. så det var verkligen på tiden! lisa tyckte kalle var riktigt fräsch och finare i kroppen än någonsin. kul att man gör något rätt :)
 
och när vi började jogga igång så påpekade hon direkt att jag red på ett helt annat sätt. innan så bestod min framjoggning mest av planlös trav hit och dit. nu har jag börjat RIDA redan från början vilket förstås ger bra resultat. hon tyckte kalle hade riktigt fin grundtrav. glaaad =)
 
i galoppen jobbade vi mycket med bågar på olika sätt och enkla byten till rättvänd och förvänd. kalle blir gärna lite tung i bågarna, speciellt de förvända, för han håller på och förbereder sig för byte :p kändes riktigt bra till slut.
 
sedan jobbade vi mycket med skolor på olika sätt. öppna längs långsidan till mitten, därefter övergång till sluta in till medellinjen och sedan rakrikta och rida rakt fram. öppna på medellinjen. och så lite diagonala slutor. kalle kändes fin men det är svårt att få honom ordentligt på högertygeln i vänsteröppnorna. det ska vi jobba vidare på!
 
vi jobbade också med att försöka få igång mellantraven. fick igenom det till sluuut.
 
supernöjd med träningen och kalle skötte sig så bra :)
 
TOO BAD bara att ingen var med och fotade för han kändes sååååå fin!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Karoline

Åh så synd att du inte hade någon med dig som kunde fota :( Men va roligt att det gick så bra!

2012-09-20 @ 15:03:52
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Kajsa Johansson

Det låter som en bra träning!
Typiskt att hästen ska gå så fint när man inte har någon med sig som kan fota :(

sv: Jag skulle säga att den passar till normalt hår :)

2012-09-20 @ 18:49:02
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0