omvänd syn.

när jag inte hade någon sadel till kalle i sommar så fick jag låna en bomlös sadel av kalles massör. väldigt snällt och uppskattat då vi inte hade kunnat hålla igång motionen så bra annars. visst, vi tömkörde mycket men vill ju inte tömköra varje dag! kalle kan man inte tömköra i skogen heller och vi ville ju komma ut i skogen. och det gjorde vi ju med den bomlösa :)
 
från början var jag väldigt skeptisk och tyckte mest den var helläskig. även i slutet tyckte jag den var lite läskig men samtidigt har jag fått omvänd syn på det här med bomlösa sadlar. så nu är jag väldigt sugen på att testa/köpa en annan bomlös till kalle, men då en sådan modell som jag skulle kunna få tävla med i dressyr om jag skulle vilja :) 
 
någon som har en sådan bomlös sadel man får tävla i? 
 
ikväll var vi ute och mös i skogen med marie och fantan. uppskattades riktigt mycket!
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emelie

Jag funderar också på en bomfri dressyrsadel =)

Finns ju t ex Star trekk dressyrmodellen, den är väldigt trevlig att rida i och innova dressyrmodellen är to die for!

2012-09-04 @ 21:41:20
URL: http://semlur.blogg.se
Postat av: Sara

UNDERBAR header, älskar den! :D
Bloglovin' byte? :)
Kram!

2012-09-05 @ 16:38:20
URL: http://ponnypollarna.blogg.se
Postat av: Erika

Du har ju sensation ride sadlarna.
Bomlösa passar ju även om hästen har muskler eller tappar.

Dock tycker jag utseendet inte är så snyggt.
Men de är snyggare när de ligger på o ryttaren sitter i så funkar de.

Har själv ridit i sån på en annan häst och på Raski.
Men har för kort ben så kommer inte åt ordentligt så den passade inte mig.
Men var nära på o köpa en åt Raski o kanske skulle kunna ha som dressyr sadel, men lite dyrt pris tycker jag.

http://www.softsaddles.info/sensation.g4.htm
här hittar du dom :)

2012-09-06 @ 16:44:13
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0