flipp och flopp.

dagens tävling bjöd både på flipp och flopp.
 
det var tidig tävling, min klocka ringde 03:30 och då steg jag upp och gjorde mig klar för tävling. körde och tankade bilen, satte dit transporten och hämtade in kalle och mella från sommarhagen. knoppade och packade. strax efter 6 lastade jag kalle och körde för att plocka upp bästa sussi.
 
inför första klassen såg kalle spöken överallt, var till en början lite stel åt höger men kändes annars fin. själva klassen (LA:3) gick annars helt okej. jag var missnöjd med första skänkelvikningen och skritten men annars hyfsat nöjd. kalle var lite spänd på vissa ställen i ridhuset, farligt. jag kände mig inte så nöjd efter klassen, hämtade kalles svettäcke och gick runt med honom. plötsligt kom sussi och sa att jag måste upp igen och in på prisutdelning. vi hade nämligen vunnit klassen! i ett helt öde ridhus gjrode vi ärevarv, kalleman och jag :)
 
inför andra klassen tyckte jag kalle kändes mer framåt och energifull. men när vi kom in på banan och skulle börja göra skolorna tog bensinen slut. fullkomligt. kalle bara stod still och gick inte fram alls. vi lyckades fullfölja travarbetet och kom till galoppen som gick något bättre men även här var det seeeeegt. jag tror vi kom sist i klassen,
 
så kort sagt; både flipp och flopp!
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jenny

Vad kul med första klassen iafl! Vilken överraskning :D

Åhå, är du? Det visste jag inte! Just nu bor jag hos Filips föräldrar i Ljunga, det är typ det första man kommer till ute på Vikbolandet/Arkösundsvägen. Vi har ett litet eget hus på gården så egentligen är det ganska perfekt (gratis boende och mat, haha). Tanken är dock att vi ska flytta till lägenhet i stan vid årsskiftet typ!
Varifrån i nkpg är du? Och vart är det du bor nu?

2012-09-30 @ 19:13:27
URL: http://jennystoa.blogg.se
Postat av: Pillan

Sv; Fleecetäckena gav jag 400:- för, flugtäcket och cooler täcket 350:- st och 230:- för nättäcket :) Tycker det vart helt ok priser :D

Kul med tävling, lustigt att det gick så "ojämnt", men vad kul att ni vann klassen :D Grattis!!!

2012-09-30 @ 20:22:03
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Grattis till placeringen! Och det där med orken är svårt men kanske inte så konstigt... jag har faktiskt bestämt mig för att köra bara en klass per dag för att vi båda ska orka prestera till 100%. Många kör ju två klasser och det funkar för dem men jag tycker att det är svårt att få till det med värmningen osv. Men det är ju som sagt individuellt.
Sv: Japp brukar ni inte kalla den för finkan?! :P Jag har en Cheval 2002XL från typ 04 eller 06. Det är en bra vagn för pengarna men det märks ju att den inte är en boj eller ett umesläp om man säger så... Den är lite b-igare helt enkelt med en del konstiga lösningar. Men den går fint bakom bilen, är rymlig och bred och har funkat bra hittills :)

2012-09-30 @ 20:56:19
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Erika

Va roligt att de ändå lede till en placering! :D
Grattis

SV
Tack så mycket :D

2012-09-30 @ 21:13:09
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Linnea - En blivande ridinstruktörs vardag

Han är härifrån men nu pluggar han uppe i norrland. Hedenäset om det säger dig nånting, långt upp som fan iallafall :P haha.

Roligt att du vann! Ibland räcker ju tyvärr inte bensinen hela vägen. Du får konditionsträna honom mer :D

2012-10-01 @ 01:01:54
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: sussi

haha... ja den sovmorgonen försvann ju..
men de va mitt eget val så ingen fara.
Kan ju nästan ta kort oxå hoppas filmerna
oxå duger :)

2012-10-01 @ 15:25:39
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: My

Grattis till vinsten! Vad blev procenten?
Jobbigt med en sådan tidig morgon!

2012-10-02 @ 12:41:58
URL: http://sonntags.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0