tävling - LA:4

första klassen vi red igår var LA:4. jag var lite osäker på programmet så ibland blev det lite vingligt vilket ju gav oss någon miss här och där. kalle var dock riktigt fin klassen igenom, men var ganska tittig. sargen var vit och det var livsfarligt enligt kalle. plus att domarna satt nere i manegen vid ett bord, vilket är ganska ovanligt på de tävlingar vi varit på. också livsfarligt enligt kalle ;)
 
vi hade bra flyt annars klassen igenom förutom när kalle blev tittig nån gång då. vi fick 8/16 på båda skänkelvikningarna, ena bakdelsvändningen och en del av den samlade och samlade förvända galoppen. 
 
jag var riktigt nöjd när jag gjorde andra hälsningen :) det som jag också tyckte var bra var att domaren ropade fram en efter man ridit och gav lite kritik och saker att tänka på. hon var riktigt trevlig och positiv och man fick en sån kick av det!! 
 
vi slutade på 64,88% och precis utanför placering (typiskt) med slutkommentar;
 
Mjuk ridning. Önskar se mer påskjut och böjning samt då och då ostadig i form.
 
(ostadigheten i formen berodde enbart på att jag inte kunde programmet och överraskade kalle utan förberedelse på lite vändningar etc...)
 
från en annan tävling.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anna

Synd att ni kom just utanför placering! Men härligt med flera 8or!! :)

2012-10-15 @ 09:06:58
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Erika

Trist att komma precis utanför placering, men de kan ju inte alltid gå perfekt. :)
Bara bra träning o komma ut o träna olika miljöer o att de kan stå domar bord så där osv. ;)

2012-10-15 @ 10:12:03
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: sussi

söt kalle.... så kul att de gick så bra för er =)

2012-10-15 @ 15:28:07
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Kajsa Johansson

Ni två är så fina tillsammans!!
Det är lite tråkigt att komma precis utanför placering :/

2012-10-16 @ 21:02:30
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0