pälsboll.

hoppas kalle slutar fälla snart så jag kan klippa honom. han är en riktig lurv :) 
 
har ni klippt ännu? :)
 
idag fick bästaste en vilodag faktiskt. jag tyckte han kunde få det, jag kände mig ändå inte helt pigg så det hade inte blivit något vettigt ändå. sötkalle såg nöjd ut i sin hage också för den delen !
 
på söndag är det tävling. aaaaahhhh!!!!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Inte ännu.
Funderar o funderar på hur jag ska göra, klippa, inte klippa.

Raski har inte bivit jätte svettig under de senste ridpassen.
eftersom de blivit kallare så verkar hon inte svettas jätte mycket så då funderar jag på o strunta i o klippa om hon inte svettas som en tok under kallare dagar.

Tidigare så fort de varit lite varmt har hon blivit tokig svettig. :P

2012-10-09 @ 22:31:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Linnea - En blivande ridinstruktörs vardag

Ja det är det verkligen! Tycker det är lättast att se utveckling med hjälp av bilder/filmer, man blir så lätt hemmablind! :)

Jag klippte Chico i förra veckan! Han såg också ut som världens pälsboll och han blev dyngsvettig efter varje ridpass. Han är dock bara "täckesklippt".

Galoppintervaller tycker jag är ett bra sätt för att bygga upp kondition snabbt. Min fd hopptränare hoppar studs med sina hästar för att bygga kondition och styrka.

Kopierade från hennes blogg:
"Så mellan var 5:e dag och var 8:e dag (alltså inte oftare än var 5:e och inte mer sällan än var 8:e) ska jag kondition/mjölksyreträna. Höst och vintertid gör jag oftast det inne i ridhuset. Jag bygger upp studs, 8 – 9 st med ca 3,5m mellan varje, höjden ligger på ca 70-80 cm. Efter ordentlig uppvärming hoppar jag serien först i ena varvet 3-4 gånger, skrittar någon minut byter varv och hoppar 3-4 gånger åt andra hållet. Sen skrittar jag ett par minuter och upprepar. Beroende på vilken häst jag sitter på upprepar jag olika många gånger."

2012-10-10 @ 00:56:39
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: My

Batman ska klippas snart, ska bara hitta en maskin ;)

Sv: ja vädret var bra :) lite blåsigt men det var ju sol ;)

2012-10-10 @ 09:08:07
URL: http://sonntags.blogg.se
Postat av: sussi

jobbigt när pälsen blir så lång :/

2012-10-10 @ 12:22:25
URL: http://siouxzie.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0