oron då?

ni är några som undrat vad jag var orolig för.... och det gällde kalles ena bakben. han är alltid lite gallig bak (förutom när det är kallt) men i fredags så var gallan på ena benet HÅRD. han var inte varm (kanske ytterst lite varmare i det benet) och inte halt. på lördagsmorgonen var gallan mjuk igen och vi sprang fram och tillbaka med honom men såg ingen hälta. puh! dock var gallan något större på det benet.
 
så jag provade att rida ut en sväng med honom igår och han var TOKPIGG. brallade och bockade och studsade och ville bara springa hela tiden. så, han hade nog inte sååå ont ändå ;)
 
och idag har vi varit och tävlat. jag velade länge om jag skulle åka eller inte, men valde sedan att åka då hans ben var finare. red dock bara ena klassen på busig kalle!
 
mer om det kommer...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Usch va jobbigt med gallor o sånt.
Men hoppas de inte utvecklar sig o blir värre utan bara bättre.

Hoppas tävlingen gått bra. :)

2012-11-04 @ 15:23:02
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Anna

Du tror inte att det beror på att han kanske rör sig mindre nu när det frysit på? Så är det i alla fall för våra hästar... Jag upplever att flera hästar i stallet blir lite galligare en del dagar. Och så länge det blir bättre så borde det ju inte vara någon fara! Hoppas i alla fall att den försvinner.

Sv: Jag har köpt smyckena på glitter och de är skitsmarta för man skruvar in dom i håret! :)

2012-11-07 @ 20:14:35
URL: http://dressyranna.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0