charmören.

först och främst, SORRY för extremt kass uppdatering. jag har såå mycket nu med jobb etc så jag hinner/orkar inte sitta vid datorn. och den tiden jag har över vill jag spendera med bästa kalle :) hoppas ni har överseende med det, snart lugnar det sig lite.
 
idag har vi varit på klinik, kalle och jag. allmän hälsokontroll, tandkoll och så kolla lite på gallan stod på schemat. kalle charmade veterinären redan när han kom innanför klinikdörrarna. det var något med hans blick och uppsyn :) 
 
vi började med att gå och springa i gången. helt ren och uppförde sig fint. sedan kände veterinären igenom hela kalle och kollade om han hade ont i ryggen, kände igenom hela benen etc. veterinären tyckte kalle var mycket fin, lite gallig bak. frågade vad jag gjorde med kalle och jag sa att han var 20 år och att vi tävlar dressyr. då blev veterinären jättepaff. han hade aldrig gissat att kalle var så gammal :) och tyckte han var riktigt fin och fräsch!!! veterinären tyckte det var riktigt kul att se en sån häst och frågade flera gånger "är du säker på att han är 20?". gott betyg måste jag säga :)
 
sedan kollade vi lite på böjt spår i longering. ingen hälta här heller. veterinären noterade dock att han vinklar in ena bak lite annorlunda (det han "tuppar" med) och att det kanske kan ha ett samband med den här gallan (som han för övrigt inte tyckte jag skulle bry mig om så länge han är ohalt, vilket han också är). vi valde dock att sätta kalle på en metacam-kur för att se om det blir bättre i gallan och den minskar. 
 
sedan fick kalle lugnande och så gick de över till en annan patient medan det lugnande verkade. och verkade gjorde det verkligen. kalle stod med huvudet i golvet och snarkade högt och ljudligt. veterinärassistenten tyckte han var så söt :)
 
och så kollades tänderna. kalle uppförde sig så bra så och fick ännu ett bra betyg av veterinären. han jämnade till en pytteliten hake på tanden längst bak på ena sidan, för säkerhets skull. han trodde inte den skulle ställa till besvär. och när han kollade tänderna frågade han igen "är du säker på att han är 20?!!" :) haha, vem vet, min fining kanske inte är 20 :P
 
när det lugnande hade slutat verka så åkte vi hemåt igen. är så stolt över min fina häst, och att han är så fräsch. det tyder väl på att man gör någonting rätt helt enkelt.
 
kaloescha, bara det bästa är bra nog åt dig <3
 
på en annan klinik sommar 2007.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

härligt =)

2012-11-20 @ 20:37:55
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Anna

Skönt att allt vverkade bra! Och att han är så fräsch :F

2012-11-20 @ 20:50:39
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Erika

Skönt att han är ohalt :)

SV
Raski är stubbad nu ja gjorde de när hon blev klippt. :)

2012-11-20 @ 21:28:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Frieda

Åh finaste Kalleman! Jag säger ju det! Han är inte 20!!! ;)

2012-11-20 @ 22:00:33
URL: http://gaaaalet.blogg.se
Postat av: Kajsa Johansson

Så skönt!! Han ser så himla fräsch ut :)

sv: Det är åldern! Han blir vitare och vitare för varje år ;)

2012-11-20 @ 23:01:38
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: camilla

Vad gulligt att han lyckas charma alla =D

SV: JA det blev sulor på mina med faktiskt, så nu är vi oxå redo när snön kommer =D

2012-11-21 @ 08:28:19
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: linnea

sv: Ja det är jätteskönt o vet vad felet var, man blir ju alltid lite nojig :P Eller jätte!

Åh så härligt att han är så himla fräsch! Bra jobbat!, du verkar uppenbarligen göra allt rätt!!

2012-11-21 @ 11:00:54
URL: http://iwantout.blogg.se
Postat av: Erika

Han är nog några år yngre iallafall:). Men kul att han är i så fin form!

2012-11-22 @ 11:10:12

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0