yttepytteliten.

igår var hovis ute och kollade på kalle.
han reagerade för tryck med visitertången på en viss punkt när vi kollade igen på fredagskvällen och så hade han hög värme på en viss punkt. så vi la om ett våtvarmt omslag och så fick de stå inne på natten.
min hovslagare kollade och kände och till slut hittade han en liiiiiten liten hovböld. så skönt att man hittade en orsak till kalles hälta. :) så sen blev det gips på hålen och så någon slags padding, och sen en sula.
nu ska vi sätta igång lite försiktigt igen och hoppas att han håller sig fräsch. idag var vi ute på skrittrunda och kalle var så glad så :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Elin

Åh detssa jäklans hovbölder har verkligen en förmåga att nästan skräma en ibland tycker jag. Hittade min häst på tre ben och tok svullen en gång o tänkte att nu är senan av eller benet brutet.

Men som tur var det "bara" en hovböd.

Hoppas han håller sig haltfri nu.

/Elin

2012-05-06 @ 22:12:35
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Usch för hovböld, men bättre de kanske än något annat. :)

Så fin Kalle är.



När är nästa tävling? :)

2012-05-07 @ 09:27:48
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Karoline

Skönt ändå att det bara var det.

2012-05-07 @ 20:08:34
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0