konstigt.

mja om ni tänkt på att jag inte bloggat så mycket om ridning och kalleman de sista dagarna så är det för att vi misstänkte kalle hade en hovböld... eller en hovbensfraktur. han var nämligen rejält halt i måndags morse och ville inte stå på benet. när vi kratsade ur hovarna på honom så var han dock ohalt igen.

samma sak var det på tisdagsmorgonen. rejält halt och ville inte stå på benet. men sen ohalt när man kratsat ur hovarna.
sedan ohalt både måndag kväll och tisdag lunch, eftermiddag och kväll samt hela dagen idag.
kollat och klämt med visitertång men ingen värme, puls eller svullnad (var dock svullen i benet på söndagen).
så idag har jag pratat med både min hovis och min veterinär. och vi tror väl alla på stengalla/blödning i sulan just eftersom han haltade till första gången när han gick på vassa stenar och 2 dagar senare var han halt...
kan ju utvecklas till en hovböld också, det är sånt man märker.
idag har jag dock på veterinärs inrådan varit ute och skrittat kalle (dock för hand, hade inga ridkläder med mig) och kalle var så nöjd så :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Pillan

Ush då :( HOppas det inte blir någon böld och att han håller sej fin :)

2012-05-03 @ 08:01:12
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Usch håller tummarna att de inte lir någon hovböld.

2012-05-03 @ 13:38:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mela

Hovproblem är inte kul. Hoppas det blir bra snart!

2012-05-05 @ 23:28:21
URL: http://vannesochjag.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0