5 år av lycka - del 1.

tänk att jag haft min älskade kallebing i över 5 år nu. 5 år av total lycka.
tänkte jag skulle lägga in lite bilder och berätta om varje år som en liten tillbakablick.



2007, vårt första år tillsammans. började sisådär med en allvarlig sårskada (djupt så man såg benet) som ledde till akuttid på djursjukhuset i slöinge där kalle fick sövas och sys ihop. därefter boxvila och sedan långsam igångsättning tills vi var på banan igen!! vi hade inga stora mål utan vi lärde känna varandra och hade helt enkelt massa kul tillsammans :)



bild från första provridningen:


kalleman i sin sjukbox på slöinge där han fick stanna 1 vecka efter operationen:



första dagen ute efter boxvilan:



såret (ihopsytt på den här bilden dock...):




såhär såg vi ut när vi dressyrade då, notera att jag har en superduperhalsduk INNANFÖR jackan:



kalle var ju också under vårt första år "kalle med knät". ni kan inte missa hans jätteknä på den här bilden nedan från vår första vinter tillsammans:


kalle fick en bästa kompis, amigo. de hade så otroligt roligt ihop, de två. låg på knä och busade vissa dagar som riktiga slagskämpar :



våra följande år tillsammans kommer... :) gillar ni sånt här?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sanna

SV; hon haltar och står inte rätt med bakbenen, sen när Larry drog längs med musklerna så darrade dem typ och ischias märks i vänster bak för hon stödjer inte helt på benet och ont när man drar längs med musklerna å nerverna :)

2012-05-17 @ 18:59:36
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Erika

Oj så han knä såg ut. :O

men vilken tur att de blev bra sen. :)



SV:

Ja tror Raski blev glad :D

Jag tror Raski är lite skärrad nu för de är så rörigt.

Några hästar står ute på betet där vi rider förbi dagligen nu så hon stannar o gnäggar o vill till dom.



Sen kan några gå i vinterhagen så då blir hon öhm nu är dom här igen o tror hon ska gå med dom o söker sig dit.



Men när jag släppte ihop Grim & Raski travade de fram till varandra, hälsade o sen börja beta.

sen sprang Raski lite grann o försökte leka igång Grim, sparka, bocka osv men han tyckte maten var godare. ;)

2012-05-17 @ 19:18:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mela

Åh vad roligt! Snart borde jag och Vannes fira ... 3,5-årsjubileum? Haha, när vi firar fem ska jag också göra en tillbakablick ;)



Sv; Nej, vi har inte provat ridstövlar på Vannes, men det är inte långt ifrån ;P

2012-05-17 @ 22:31:26
URL: http://vannesochjag.blogg.se/
Postat av: Camilla- Äntligen tillbaka i bloggvärlden

Kom ni på vad det var med knät?



Sv: Det går framåt. En film kommer imorrn, kika och se vad du tycker :D

2012-05-17 @ 23:08:12
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0