när allt bara går rätt.

hade en sån härlig toppenmorgon i stallet idag. planen var att ta ut s på en tur i skogen. jag tänkte rida en runda där man passerar några islänningar. jag vet inte någon häst i stallet som INTE blir stissig vid dem men s har ännu inte varit där (vad jag vet) så jag tänkte helt enkelt att det bästa vore att rida rundan ensam. för blir andra hästarna stissiga och s är med så kanske han tar efter de andra och blir lika stissig han. men är han ensam så kan han ju inte påverkas av andra!! :D smart tänkt tyckte jag.
hämtade s i hagen och han verkade lycklig att få komma in, han känns så positiv till att få jobba. tränsningen som är vårt största problem då han är otroligt rädd om sina öron gick på 1 minut, fick på tränset på första försöket utan krångel.
vårt andra "problem" ibland har varit att hoppa upp. tror inte s är så van vid att man hoppar upp från stol och vill inte riktigt stå still. jag körde därför taktiken jag körde på ganci; jag ställde honom längd med väggen och huvudet något riktat mot väggen. och så höll jag tygeln så han inte kunde svänga bort från väggen, men att han isåfall kunde svänga MOT väggen. men inte vill en häst gå rakt in i en vägg... så vi var uppe på första försöket, gick så bra så!
och hela rundan i skogen gick också super. han är så otroligt cool, inget bryr han sig om. islandshästarna tittade han knappt på. vi hade långa travsträckor och även en hel del galopp. var en lycklig unghäst kan jag säga :D
och lycklig frida efteråt också...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Pillan

Åh vad härligt. Finns väl få saker som gör en så glad som när allt går toppen i stallet?!! :)

2012-03-10 @ 13:56:08
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Härligt att de gick så bra. :D

SV:

I torsdags kom de lite snö, som la sig lite på gräs mattorna osv.



Men nu verkar de ha vänt för nu är de +11 grader, sol men en hel del blåst.

men de torkar ju upp.

så hoppas blåste är borta imorgon. ;)

2012-03-10 @ 15:27:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Va härligt! Det är så härligt när det går bra =)

2012-03-10 @ 16:29:04
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0