sötnos.

kalle var så himla söt ikväll när jag var där. gick upp i hagen för att klä av honom flugtäcke och huva och även ta ner honom till stallet för lite fix och sen en skrittrunda eller så. när jag kom upp till hagen så tittade han på mig och gnäggade sådär dovt som han nästan alltid gör när jag kommer. när täcket och huvan var av och jag hade kollat igenom ben och resten av honom och gosat och kliat lite i pannan så bara vände han och började gå mot bakre delen av hagen där de brukar vara på kvällarna... så söt :) han tyckte med andra ord att "nu är det kväll, nu ska jag gå till bakre delen av hagen". så jag hade inte hjärta att gå efter och hämta in honom i stallet. han såg bara så nöjd ut när han gick iväg nöjt med sina hagkompisar i släptåg <3
 
tänk att så lite kan få en att bli alldeles glad inombords. han är verkligen en riktigt personlig häst, kalleman!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

dom är allt för underbara dessa djur. :)

2012-07-22 @ 21:18:23
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Karoline

Sv: Man rider från den mildaste som är på 2,5 spår till den med mest böjning på 4 spår för att hästen ska kunna skilja på hjälperna och förstå sina (4!) bakben.
Låter kanske lite luddigt :)






2012-07-23 @ 00:28:59
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0