projekt: invänjning av vatten.

vi har haft tokmycket regn här från och till. då brukar lilla ridbanan få en sjö på ena kortsidan. det brukar vara ett störobjekt men idag så tog jag faktiskt nytta av den.
 
kalle fick longeras i pessoan idag. han var superfin och jättelydig. älskade bästa häst! när vi skulle skritta av så longerade jag honom genom vattenpölen. och han traskade på som ingenting. stannade till och med och plaskade där det var som djupast. det räckte väl honom upp längs halva senorna på djupaste delen. fina bus!! kanske ska jag longera ner honom i sjön ;)
 
mella fick tömköras idag. hon höll på att skita ner sig när jag la på gjorden och spände, haah. så det blev lätt tömkörning i skritt och några travsteg. övade på att svänga så vi gick mest runt i serpentiner och även på nån volt här och där. ska nog fortsätta det jobbet med henne när jag har hand om henne...
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: kajsa

Du fick ju iallafall ner mer än bakhovarna denna gång ;) även fast det bara var en vattenpöl! Skönt att longeringen gick bra :)

2012-07-31 @ 22:58:37
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0