nu är sommaren här.

sommaren kom till slut. underbaaart tycker jag. mindre kul tycker hästarna. men kalle och hans kompisar står inne nu om dagarna när det är så varmt. de tycker ändå inte det är skönt när solen bara steker och det är 28+ i skuggan... så de får komma in runt 10-11 och gå ut igen på kvällen... så får de gotta sig med hö inne i stället. alla pållar helt spåniga när jag kom till dem idag efter vi varit på stranden hela dagen.
 
när jag skulle ta ner dem till stallet i förmiddags så orkade jag inte gå flera vändor (är ju 3 st hästar och vi tar dem ibland 2 åt gången, annars 1 åt gången...). så jag tog helt enkelt alla tre på en gång ;p funkade fint det med, haha. jobbigast var kalle som jag höll i bara grimman (hade hans grimskaft ihopbundet med sista hästens grimskaft som gick längst bak i ledet). kalle hade nämligen tokbråttom in!
 
ikväll var vi på stora utebanan och jobbade över bommar och cavalettis på töm. travbommar och så en cavaletti att galoppera över. byggde också upp en studs med två cavalettis. kalle tyckte det var buskul och fick eld i baken så bakdelen sprang nästan om framdelen :P sötbuuus!
 
imorgon ska vi kanske bada med hästarna. HOPPAS !!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Raski njuter oxå för fullt av att vara inne när jag tar in henne. :)
Grim är inte fullt så nöjd, men han har ju problem med o stå inne för övrigt oxå.

2012-07-26 @ 10:03:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Mikaela

Skönt att det har varit varmt ett par dagar, men nu vill jag ha det svalt igen. ;)

Sv: Tack!! :)

2012-07-26 @ 18:46:05
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0