ponnyakuten och polishästar.

såg ni ponnyakuten i söndags? jag kollade precis på svt play på söndagens avsnitt. de hade polishästar och ridande poliser som gäster. och fyyyy vad imponerad jag blir av sånt!!!

att hästarna kan vara med om såna saker och inte röra en fena :) verkligen häftigt.

islänningen jag hade hand om 1998 till 2002 hade genomgått en liknande "utbildning" som polishästarna. han var ju också stencool och brydde sig inte om något alls. vi kunde rida runt bland villorna, även köra vagn bland villorna bland barn som sprang och skrek, gräsklippare, arbetsmaskiner och allt möjligt. och han rörde knappt på öronen. mäktigt :)

kalle har inte varit med om något sådant ;) :P


bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Pillan

Visst är det häftigt, såg också avsnittet. Man blir så impad. Lite taggad över och miljöträna mer själv så man kanske får en något coolare häst? ;)



SV; Ja sol & värme hade vart toppen nu :) Jag jobbar som Undersköterska på ett äldreboende natte tid 21-07. Stormtrivs!! :)

Mvh

2012-02-18 @ 16:47:00
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Så där som polis hästarna är dom påminde mig om Raski.

Hon är inte direkt rädd för såna där saker, utan är mer nyfiken eller uttråkad. ;D



Så en stall kompis sa hon kanske skulle bli polis häst. haha!

skönt med hästar som inte bryr sig så. :)



2012-02-18 @ 18:08:18
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Riktigt häftigt var det med polishästarna!

Lancer är så tittig, speciellt på småsaker,

men t.ex stora brummande traktorer bryr han sig inte det minsta om haha,

fast han är inte lika tittig som han var när jag började att rida honom :)

Alltid förut när vi skulle gå förbi ett ställe så blev han alltid rädd, vet inte riktigt varför det var bara läskigt där haha,

men så en gång hoppade jag av och ledde förbi honom istället, och det gav resultat för han blir inte rädd när vi rider förbi där längre,

han spänner sig lite ibland men inget mera :)

2012-02-18 @ 18:32:56
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt av ponnyakuten. :P



Sv: Ja, det är ju det. ;) Det hade jag! :D

2012-02-18 @ 18:54:37
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Matilda

Nej jag har inte sätt det programmet än, vill så men Svt play segar så..



SV: Lite komplicerat men hästen som stallar in är skadad och då har hennes ägaren krävt att alla får i tre olika hagar för att de inte ska stressa upp varandra. Efter som det är mamma och pappa hemma så har de inte haft så mkt att säga (de vågar inte) men nu när hon rymde så sket de i vad hon säger och släppte ihop dem. Eller sket och sket de sa till henne att nu går i de ihop..

2012-02-19 @ 01:13:36
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0