nu ska här trimmas!

efter kvällens och gårkvällens pass med kalle känner jag att nu är det hårdtrimning som gäller igen för att hitta den där superformen som vi kan ha :)

ikväll var kalle mot slutet RIKTIGT fin. hade härlig takt och gung i traven. och kunde göra alla skolor och grejer jag ville och han svarade direkt. finaste bus!

galoppen däremot funkade inte alls. kalle hängde sig i bettet och galopperade mig ur sadeln hela tiden... så nu får fokus ligga på galoppen igen, när traven funkar topp igen :)

och utebanan var helt perfekt! LYCKLIG KALLE, LYCKLIG FRIDA.

red också ett lätt pass på s på utebanan. i början blev han verkligen RÄDD på riktigt för några hästar som gick i en hage precis bredvid ridbanan. det är en kulle där så man såg bara hästhuven sticka upp och röra sig. s förstod helt enkelt inte vad det var och hjärtat dunkade hårt och snabbt. stackars liten!

fick i alla fall ett bra joggpass med honom sen. han svarar så fint både framåt och bakåt. duktiga bäbis!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Härligt o kunna rida på ridbanan igen. :)

Våran är snart ridbar oxå, tror den går o rida på riktigt bra nu.



Idag blåser de så mycket så vattnet borde ha sjunkit undan. :)

2012-02-25 @ 10:06:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0