busy day!

idag har jag spenderat mer eller mindre hela dagen i stallet. projektet idag, förutom städning, matlagning och motionering av bästa kalleman och bäbis-s så stod staketfix på schemat.

stallägaren var där och högg ner några träd som invaderat staketet runt kalles och hans kompis hage. jag satte i nya stolpar där det behövdes och nya isolatorer på i stort sett alla stolpar. den sista biten; dra ny tråd och ta bort den gamla, gick smidigt för jag hade min sambo som hjälp :)

så nu hoppas jag att vårt solcellsaggregat, nya tråden och nya isolatorer, inga träd på tråden, ska göra att vi får bra med ström och att kalle inte vågar sig på att försöka hoppa av rädsla för att "riva" då han är tokrädd för strömmen. :)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anna

Sambosar kan vara bra ibland! :)



Sv:En grej som brukar funka för mig då Salle blir på och rusar iväg, är att jag lägger oss på en volt och rider sluta i galopp längs volten. Ev varierat med vanlig volt och öppna. Men just slutan funkar bra för mig för då kommer jag om med benen och då sätter han in bakbenen under sig och lättar lite i handen, och så blir det kontroll över det hela :)För jag tycker att om han trycker iväg så blir det automatiskt att man släpper med benen och då funkar inget. Så det kan du ju prova :) Lycka till!

2012-02-26 @ 21:09:39
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Erika

Du har ju en hopp häst ingen dressyr häst. ;D

2012-02-27 @ 15:12:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0