inga avspärrningar här inte!

igår morse undrade nog kalle vad det var för fel på mig när vi knatade bort till ridhuset strax efter 5 på morgonen ;) men det var enda alternativet för att kunna motionera honom, då tåget mot mina föräldrar gick kl.08:30 (och alla hästar skulle släppas ut etc).
 
lite lätt löshoppning stod på schemat. har inte löshoppat eller hoppat uppsuttet på någon månad eller så, så vi hade bara ett litet hinder på 40 cm. och ingen avspärrning hade jag satt upp, utan alltså bara det här hindret. men kalle hoppade så fint och glatt över det ändå ;) duktiga häst!
 
på julaftons morgon hade vi ett ritkigt bra dressyrpass i ridhuset. kalle var dock tokbusig och hade fått för sig att den mjuka väggen mellan ridhusen helt plötsligt var LIVSFARLIG (efter sisådär 3,5 år...). jag kan inte annat än skratta!!
 
idag stod tömkörning på schemat och kalle var lika nöjd och glad som alltid. han älskar ju det! trampade honom lite smått också. han börjar förstå mer och mer vad jag menar...
 
och snön är nästan borta. idag har vi haft 4 plusgrader och ösregn till och från. julstämning? nja...
 
den livsfarliga mjuka mellanväggen mellan ridhusen bakom kalle...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Herregud, vad tidigt du orkar upp. ;)
Haha

2012-12-26 @ 21:55:08
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Camilla

Ne dom står inte i samma box, på bilden så står dom i stallgången i ett stall i Tierp som vi var och hälsade på över sommaren

2012-12-27 @ 08:27:41
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Erika

SV
Haha jag tror oxå att du är den ända som orkar de. ;P
Själv skulle jag låta Raski vila om jag inte hann.

Fördelen just nu med o ha unghäst man kan låta den vila utan att känna oj hon behöver gå.
för vila för unghästar är ju så bra. :)

2012-12-27 @ 11:41:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: sussi

hihi... fina busen...
(vågar mig inte till annat stall förrän vi
får provsvar på varför endel hästar hos oss
hostar å snorar.. som du säkert förstår =)

2012-12-27 @ 17:38:49
URL: http://siouxzie.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0