fail.

igår blev det totalt fail när jag var i stallet. glad i hågen gick jag med kalle till anläggningen och såg fram emot ett pass i ridhuset. när jag kommer fram upptäcker jag att det är hästar överallt och noterar snabbt att flera av dem har vita schabrak; det är klubbtävling!

så något pass i ridhuset blev det inte, och på marken låg lite nysnö, kalle obroddad... men vi tog en skrittrunda i skogen i alla fall och kalle fnös ;)
 
idag har jag broddat så nu är kalle helt redo för vintern, som för övrigt kom över en natt. nu har vi ca 10 cm snö och 10 minus. knas !
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

har du inte brodd hål eller har inte inte hunnit brodda än?

Raski har brodd i trakten nu, får inte i brodd i tårna för de är så igen satt av skit så får de inte rent. :/

Men hon ska snart skos om igen så tänkte vi klarar oss nog med brodd i trakten några dagar till eller så hoppas hovis kan komma nu tors, fre o sko henne. :)

2012-12-03 @ 22:01:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Erika

SV
Ja envis måste jag vara. :P
Bara att osäkerheten hos mig kommer när man känner att man är på G o förlora kontrollen.

De är i såna lägen hon oftast bockar & sparkar.
Åh då i bomlös sadel har ju ingen vanlig sadel för tillfället då min hoppsadel inte används så mycket nu.
väntar på en till hopp sadel. ;)

Men bara tragla, o vinna över henne så in ser hon väl att hon inte har något o förlora att följa med snällt ut i skogen.

Man märker att hon vill göra något.
Hon blir jätte taggad när sadeln kommer fram, öronen framåt, klar blick o skrittar på friskt tempo ut ur stallet.

Sen bara nae jag vill nog faktiskt inte gå dit du säger.
men hit går bra hon styr mot paddocken o tidigare hata hon ju paddocken. ;P

Kan inte rida i paddocken nu p.g.a att de är sten hårt där dessutom.

Drog ner på kraft fodret nu så hon inte blir så jäkla pigg p.g.a de.
Hoppas de släpper snart.

2012-12-03 @ 22:03:54
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: camilla

Ja men det var ändå väldigt skönt att vara hemma en dag till =D... Fick betlt för att plugga å helt okej =D

2012-12-04 @ 08:34:11
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: linnea

Här snöar det som tusan med!

Sv: mm o snart får du berätta med ;)

2012-12-04 @ 12:24:01
URL: http://iwantout.blogg.se
Postat av: sussi

urrrrrrrgh... massa snö :P

men innte ihihih... ja är ju nyyyyyyyyyyfiken :P

2012-12-04 @ 18:12:58
URL: http://siouxzie.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0