sug i musklerna.

ikväll var kalleman och jag ute i skogen med den lilla arabvalacken som går tillsammans med kalle och mella och hans ryttarinna. vi red "stora marklanda" som rundan så fint heter. i den rundan ingår en lååång backe med lite lagom lutning som verkligen suger till i musklerna på hästarna, man känner att de får jobba på ordentligt.
 
jättehärlig runda och vi klarade oss ifrån regnet. dock så var skogen invaderad av älgloppar. USCH!!! nu är hösten verkligen på gång...
 
sadeln hade inte kommit ner till växjö än. den kommer imorgon :)
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

SV
Du kanske missat att jag en 19e för ca 1½ vecka sen då blev sparkad + trampad av stallets grovaste häst (ardennern)

Blev sparkad på vaden o trampad på foten.
Så dagen efter åkte vi till sjukan för o röntga foten, inget brutet.

I fredags den 24e åkte vi in åter igen p.g.a att jag haft allvarliga kramper i vaden under flera dagar + nätter.
o de visade sig att jag fått en propp i benet efter sparken.

Så idag är tredje dagen jag kan "gå" fram.
jag haltar fram då foten fortfarande är uppsvullen o ömmar rejält efter trampen.

+ att vaden inte är ok.
så får sprutor + medicin mot proppen.

åh mina värden ligger inte bra.
där av måste jag ta spruta dagligen + medicin (waran) i tre månder.

Så därför är jag nu skadad.
åh inte varit i stallet på typ hela tiden.
Åkte dit igår för första gången ordentligt, men kan inte rida. :/

2012-08-30 @ 20:35:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Mikaela

Härligt när hästarna får jobba, och skööönt att ni slapp regnet! :)

Sv: Haha, ja, det är en riktig hund. Hon beter sig inte som en bara, och sen är hon så liten, därför brukar jag kalla henne låtsashund. ;)

2012-08-30 @ 23:01:36
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Pillan

Tack så mycket :D
Ja visst är det kul med kala :) Roligt att både din syster och systerson fyller!!

((Hoppas sadeln kommer snaaaart!!))

2012-08-31 @ 01:29:06
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: sussi

hua hata älgloppor... :(

2012-08-31 @ 13:34:22
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:28
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:30
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:38
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:39
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:39
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

jo jag går logistikutbildningen! jag trivs väl bra, jag trivdes bättre förra året när vi slapp ha samma lärare i alla ämnen, för de har inte råd att hyra in mer (vi är ju sista klassen, de fick inte tillstånd för utbildningen nästa år)och jag tycker inte att läraren är särsillt bra... så det är lite blandade känslor tyvärr. gick inte du också den? min hovis heter bosse och är från vislanda. vem har du?? mm jag fick betala 950. tur man inte behöver betala det varje månad ;) och att man bara har en pålle!

2012-08-31 @ 13:50:39
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: michaela

haha..!mitt internet är som det är...suck jag spammar inte jag kovar h

2012-08-31 @ 13:51:31
URL: http://shalim.blogg.se
Postat av: Anna

De nar gått ute några nätter denna vecka vid fint väder, men nu bli det för dom att sova inne. Det är ju skönt att ha dom ute men samtidigt så börjar det vara mörkt och kallt och dessutom har vi inte haft så tur med vädret, så då känns det skönt att ta in dom :)

Så... kom sadeln igår eller?

2012-09-01 @ 08:46:11
URL: http://dressyranna.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0