försök till bad, nr 2.

idag red jag till sjön igen med kalle för att prova om jag skulle få i honom i vattnet. den här gången gick jag dit ensam för att ingen häst skulle kunna påverka kalle negativt.
 
kalle var pigg och glad när vi red iväg och travade med lååånga kliv och vi galopperade uppför backar och kalle var bara superpositiv... fram tills vi kom till vattnet. då tog det stopp :P
 
försökte först uppifrån men kalle vägrade att ens gå ner på sanden. han bara backade och backade... så jag satt av och försökte gå med honom ner men samma visa där. försökte longera ner honom. samma visa... till slut så backade jag ner honom så han kom i med tre hovar. men vi var där och fajtades i en timme eller nåt :P 
 
på väg tillbaka blev det massa trav och galopp igen, kalle var svett överallt efter att ha stressat upp sig vid vattnet...
 
vi plaskade dock igenom den stoooora pölen på lilla ridbanan på väg hem utan problem och stod stilla mitt i den. kändes positivt att avsluta med det!! pölen är alltså väldigt stor, den täckte ungefär en femtedel av ridbanan när vi plumsade runt där idag. 
 
imorgon ska kalle tömköras :) ska visa frussi lite hur man gör, så hoppas kalle visar sig från sin bästa sida :)
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Vatten är så läskigt ;D

2012-08-01 @ 23:04:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Mikaela

Han förstår nog charmen med vatten så småningom, hoppas det iaf! :) Men det är läskigt till en början. ;)

Sv: Det är han. :)

2012-08-02 @ 10:28:19
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Michaela

Jaa lilla Wiggo ä r så söt han meen lite bortskämd av sina "föräldrar". Nä betet är typ helt slut tyvärr och Shalle krämer mycket mat för att inte frysa och tappa hull så nu går han tillsammans med en treåring i stora hagar med myyyycket mat! vilket uppskattas :-D skönt för mej att veta att han inte är hungrig också!

Nä vi åker till mellbystrand bara över dagen, rider på stranden, fikar, umgås och sen åker vi hem igen. Hästarna brukar vara rätt trötta dagen efter =)jaa du måste verkligen följa med!! det är helt underbart att galoppa i vattenbrynet =) och där är det ju bara sand så hästarna är ju så illa tvungna att gå i sand vare sej dom vill eller inte

2012-08-02 @ 17:15:21
URL: http://shalim.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0