mitt nya projekt.

jag har skaffat mig ett nytt projekt. inte en till häst, som kanske hade varit mest troligt. jag tycker det räcker utmärkt med två :)

men det är i stallet mitt nya projekt håller till. det är nämligen "vår" vildkatt. för 2,5 år sedan ungefär när jag flyttade kalle till nuvarande stallet kom också en vildkatt dit. han var ruggig, tufsig och givetvis också väldigt skygg.

väldigt skygg har han också varit fram tills för en månad sen då något hände. vår "riktiga" stallkatt åkte hem till en av de inackorderade för att övervintra. när hon försvann från stallet blev vår vildkatt litelite mindre skygg. han sprang fortfarande i full panik om du råkade hamna närmare än 5 meter men det var ändå ett framsteg.

sista tiden har jag också märkt att han börjat lita mer på mig. och de stora genombrotten har skett senaste veckan. för tre dagar sedan när jag satt och gjorde i ordning gancis medicin gick han rätt fram till mig och nosade på min hand. då hade jag inte varit närmare honom än 1 meter, och så nära har inte många andra kunnat vara honom heller.

i förrgår när jag skulle lägga upp mat till honom så stannade han kvar, och istället för att slå med tassen på mig som han gör med de andra så tittade han bara medan jag hällde färdigt och sen åt han.

igår så kom det så långt att han kom fram till mig och buffade med huvudet mot min hand när jag satt på huk, kelade med mina ben och gick inte iväg en enda gång utan ville mest bara vara där jag var.

jag tror vi har börjat få en connection och jag ska jobba vidare på den så vår lilla svarting blir tam :)

så mitt nya projekt är alltså att få vildkatten tam ;)


har ingen bild på honom så får bli en bild på mina föräldrars kisse :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Grymt bra projekt tycker jag =)

2011-11-16 @ 09:00:46
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Erika Pettersson

De är ju jätte bra att han börjat lita på dig. :)

Och att du även vill lägga lite tid o energi på o få kissen tam.

2011-11-16 @ 11:33:04
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mela

Haha, kopplade direkt med bilden och undrade varför "vild"katten hade halsband ;)

2011-11-16 @ 22:44:04
URL: http://flygerivinden.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Bra projekt :)



Det är alltid kul med framsteg :D

2011-11-25 @ 08:06:03
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0