gancis återbesök hos veterinären...

... blev energifullt. när vi skulle börja springa med henne för att kolla hältan så var det som om ganci tänkte "tjohoooooo!!! hääär äääär jaaaaag!!!!" och flög iväg i ökad trav med mig hängande som en vante efteråt. våra bromssträckor blev väldigt långa och jag hade ingen kontroll alls. vi fick ge henne lite lugnande för att kolla igen.

hältan var MYCKET bättre men tyvärr itne helt bra efter böjprovet, en envis vrickning, men vrickningar tar ju tid så... så det blev en till behandling och fortsatt lugnt. ni som undrar varför hon har boxvila/sjukhage för en vrickning så är det inte för att hon inte får röra sig. hon får jättegärna röra sig, det är bra att hon rör sig MEN hon ska inte bralla och göra tvärnitar och rivstarter och så helt okontrollerat och jag vet att hon hade gjort det om hon gått i vanlig hage. men promenader får vi fortsätta med och om en vecka får jag börja skritta henne uppsuttet om jag vill 30-45 minuter varje kväll. får se hur hon verkar, är hon en tickande bomb så fortsätter jag nog att gå med henne ändå :)

så, så är läget med lilla flickan!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Hoppas hon blir helt frisk snart!!

2011-11-30 @ 09:06:09
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Camilla- Tävla om trimmer!

Haha det låter som mina och Toscas klinikbesök. Springgången är tydligen till för hopp o lek :/

2011-11-30 @ 13:02:19
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att det var en förbättring, hoppas hon blir helt frisk snart! :D

2011-11-30 @ 14:09:01
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Erika

Trist att det inte var helt bra, men skönt att de ändå går åt de bättre.



Hoppas hon är helt bra och att du kan skritta henne uppsuttet sen.



Tänk om Raski fick gå så långa skritt turer uppsuttet. ;)

Men de kommer de med. :)

2011-11-30 @ 14:14:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0