dagens tävling.

idag har vi som sagt varit och tävlat, kallebus och jag. vi hade en kort tävlingsdag för en gångs skull. startade 09:56 och åkte hemåt vid 10:40. såna tävlingar gillas ;)

kalle skötte sig bra på tävlingsplatsen, lite bufflig som han brukar vara för att liksom visa alla att han är där. sötaste. och in i transporten gick han direkt utan konstigheter. gilla!

på framridningen var han lydig och mjuk. och hade en bra takt. inne på banan sen så skötte han sig också bra. han var lite tittig, en ny tävlingsplats för oss men inte så farligt ändå, trots att domaren satt så nära så vi hade kunnat klappa henne på huvudet när vi red förbi :)

vi fick några missar i programmet, lite missförstånd oss emellan. men jag är ändå nöjd med kalle, tyckte han skötte sig bra. och det var duktiga ekipage vi mötte!

på grund av missarna drogs procenten ner och vi hamnade på 54,667 %. som vanligt drar ju mellangångarterna ner oss, och denna domaren var riktigt hård på dessa punkter vilket resulterade i 4 poäng på de bitarna. inte så kul! däremot fick vi en 7a på ena enkla bytet. det gillas skarpt för ojoj vad vi tragglat de enkla bytena ;)

finaste kallebing!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Mela

Roligt att ni fick en sjua :)



Jag vet inte om jag skulle fixa att tävla dressyr och låta nån sätta poäng på hur jag rider. Hehe ^^

2011-11-06 @ 19:09:23
URL: http://flygerivinden.blogg.se/
Postat av: Erika

Härligt med en 7a. :)

Bara tragla på o träna på de andra.



2011-11-06 @ 22:45:08
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

Kul att du är nöjd! Det är huvudsaken!

SV: Ja verkligen.. :/

2011-11-06 @ 23:07:35
URL: http://stockholmsjenna.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0