knäpphästen.

igår stod tömkörning på schemat. tänkte att jag skulle ha kalle lite inspänd för att känna på honom på det viset, eftersom jag aldrig har honom inspänd annars. han har ju dessutom varit sååå taggad på sistone.

det enda med inspänningen var han blev lite mer svårstyrd, jag fick ändra min position lite. jag är ju så van vid att kunna göra precis hur som helst, men det går ju inte om man har spänt in dom med tömmen.

kalle var i alla fall så så så PIGG! han ville mest bara spring fort-fort-fort hela tiden :P man kände hur han laddade hela tiden och i galoppen sen så blev det megaskutt hit och dit, haha. tokhästen...

kommer nog i framtiden att tömköra med inspänning först och sedan utan inspänning när jag kör skolorna. fick inte till skolorna riktigt med inspänningen :)

vad tycker ni om tömkörning? både kalle och jag älskar det !

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

Super bra träningsform!

2011-05-13 @ 08:52:14
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag tycker det är bra =) men kan inte xD Så måste lära mig!

2011-05-13 @ 09:22:48
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: jenny

jag tycker det är bra, men kan inte så mycket själv så det blir som mest styrövningar för min del när vi gör det.. :P

skulle dock vilja lära mig, så att vi kan göra lite mer!

2011-05-13 @ 09:34:38
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är så bra!!

2011-05-13 @ 13:10:27
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Erika

JÄttebra träning, om man kan... Jag kan inte!

Skulle testa att tömköra min vilda unghäst på ridbanan. Det gick fortare och fortare och jag kunde inte styra ordntligt. Det slutade med att hon tar tag i ett hinder och hoppar det, jag måste släppa tömmarna. Sen var det FULL fart med bockar och rejs ut på åkern. Skitkul tyckte hon haha! Nä, dom blir på himla starka ju! Om jag ska testa igen ska det vara i ett ridhus, avgränsat, och en avrastad häst...

2011-05-13 @ 13:42:56

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0