flashback.

idag har jag och min syster varit och kollat när de släppt ut korna på bete. det är så mysigt tycker jag! extra mysigt eftersom jag spenderat så många år av min uppväxt på denna gården. jag red deras shetlandsponny som liten :) och skötte deras nordsvenskar. de hade också då ett travarsto, henne har de kvar än idag.

senare så tog jag mig an henne som ett tillridningsprojekt. det är en mycket känslig försiktig liten tjej som har svårt för att lita på människor. vissa dagar kunde du inte ens komma nära henne i hagen på flera timmar.

förra året på kosläppet såg jag inte. men idag såg jag henne. jag tror inte hon kände igen mig. hon har verkligen åldrats. lilla flickan med de snälla ögonen. idag fick jag klappa henne, efter lite misstänksamhet i början. men när jag smekte mjuk vid näsborrarna och la hela handflatan i hennes panna så var det som att hon slappnade av totalt. fina flickan!


lilla tjejan... med grimman på sne.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

åh...

vilken liten sötnos..

å vilka vänliga ögon =)

2011-05-07 @ 17:14:15
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Tuva

Åh vad söt!!

Jättesnäll ser hon ut att vara också, älskar hennes ögon.... :P

2011-05-08 @ 00:55:12
URL: http://tuvat.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0