blöta täcken...

vet inte om ni också haft typ hällregn nu några dagar? här i småland har det öst ner. mindre roligt. igår kväll efter avslutningen var tanken att jag skulle flytta upp kalle och citrin till sommarhagen. men jag lät dom faktiskt sova inne. de var ändå inte direkt roade av att gå ute i ösregnet, de stod bara som förstenade i hagen haha!
kalle har under dessa regniga dagar avverkat 3 täcken. inte för att de regnat igenom, långt ifrån. men jag vill inte att han ska gå med blöta tunga täcken så länge. så jag har bytt på honom helt enkelt :)
hur gör ni med de blöta täckena när det regnar flera dagar i sträck? eller har ni inte täcke på alls?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

hmm... för mig gäller nog inget täcke hellre än täcke hästen torkar ju rätt fort om de är uppehåll.. men täcket gör de inte. Å så tror ja att även om täcket håller tätt så kryper de nog in lite lite fukt. vid sånt dåligt väder är de ju bättre å ta in å låta dem stå inne några timmar mitt på dan å vila å äta lite =) så tycker ja å nån tycker säkert helt tvärt om HAHA...

2011-06-11 @ 15:49:28
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Här har det inte regnat på några veckor, det är sol och mellan 28-33 grader.. Så det är verkligen super torrt överallt =(



Men om det regnar så har hästarna regntäcke om det även är blåst och kallt, så de inte fryser.



2011-06-11 @ 17:13:01
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: kajsa

sv: oj, hur gick det med hästen sen?

det beror ju på hästen somsagt :)

2011-06-11 @ 17:43:34
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: jenny

Inget täcke på alls, hon visar inga frys tecken så då får hon gå utan :)Regnar det jätte mycket så kan hon få stå inne en stund men oftast är det ju uppehåll lite då och då

2011-06-19 @ 21:12:00
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0