vilken dag!!!

ojoj vilken händelserik tävlingsdag. den innefattade både panik, svett, insekter och en felkörning :P

morgonen började med att jag steg upp 04:55 och åkte till kalle. där blev det att mata honom, packa in det sista i transporten och knoppa. sen kom sussi och vi skulle lasta. kalle gick på fint och allt var frid och fröjd men sen fick kalle plötsligt panik, typ som att han fick cellskräck. så han la sig på väggen och hade sig, så vi fick lasta ur honom. grejen var att det var en transport med "hård" vägg, han har mest åkt med mjuka väggar när jag haft honom och han verkade helt enkelt inte gilla den :o så vi breddade och lastade på nytt och då gick allt bra. men jag var helt chockad...

på tävlingsplatsen var kalle dyngsur av svett. det har varit en varm dag , klibbig liksom. och både kalle och jag har svettats som grisar :P jag hade hyrt box så kalle fick stå därinne lite och äta och dricka, vi var ändå lite tidiga. kalle passade på att bo in boxen ordentligt och hade sen spån ÖVERALLT. men han är så söt så det gööör inget.

i övrigt så tyckte kalle inte alls om insekterna. det var väldigt MYCKET flugor och mygg och knott och bromsar och allt vad det var som kalle fullkomligt avskydde. han gick bara o skakade o skakade. till första klassen var han superdupertrött. han var nog mör efter den turbulenta morgonen och en lång resa i värmen på det. till andra klassen var han lite piggare iaf :)

när vi skulle köra hem missade vi avfarten så vi körde några kilometer åt fel håll. så vi fick vända och köra tillbaka :P

mer om själva klasserna kommer.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

SV: Ja du jag vet inte, fick veta att i dag var sista dagen med 15 så jag åkte dit :P Men bra var det ju =D

2011-07-03 @ 19:51:01
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Erika

Fy va läskigt om hästen får panik i transporten. :O



SV:

Ah va spännande. :D

Var de ett sto eller valack ? :)

2011-07-03 @ 19:57:21
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: kajsa

usch, det är riktigt otäckt när en häst får panik i transporten :(

sv: tack :D

aa, det är så mycket knas i mun mun så allt är klart när jag är runt 25, låång tid hehe!

2011-07-03 @ 20:14:09
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0