upp och ner...

... ner och opp. så såg mitt ridpass ut igår. hoppa upp, hoppa av, hoppa upp, hoppa av, hoppa upp :P

kalle och jag hade klättring på schemat och det är lite småläskigt där vi klättrar. backen upp är en brant ganska smal stig. när vi ska ner så tar vi inte samma väg men det är ändå läskigt. för att komma till nerförsbacken måste vi gå ca 20 meter precis vid ett stup. och det är liiite läskigt måste jag säga. det är nämligen ett plank på ena sidan, själva vägen man har att gå på ca 1 meter bred och på andra sidan är stupet. så det gäller att hästen går fint och inte gör nåt knas.

kalle var inte alls rädd för att trilla ner för stupet när vi hade klättrat upp första gången igår. vi började skritta längs med planket men mitt i alllt börjar kalle studsa och sen VÄNDA där. jag kan säga att jag blev gaaanska rädd. så jag hoppade av och ledde honom istället. det kändes tryggast så. när vi hade kommit ner igen så hoppade jag upp igen och så klättrade vi en gång till. när vi var uppe på toppen så hoppade jag av och ledde kalle. så det var ett himla hoppande upp och ner :)

annars var kalle taggad igår kväll, som alltid. jag förstår inte var den hästen får sin energi ifrån :) men jag älskar det.

vad gör ni idag?
bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0