kalles nya bus.

kalle är en häst som alltid har hyss för sig. men inga superallvarliga grejjer utan småsaker som han gör med glimten i ögat bara för att han kan. och för att det är kul! man kan helt enkelt inte bli arg på honom när han mitt i ett seriöst dressyrpass lägger in några bocksprång längs diagonalen...

men hans nya bus är helt ofarligt och bara charmigt men kalle själv tycker att det är sååå kul. jag riktigt ser hur det lyser i ögonen på honom och han är så nöjd efteråt :)

det nya buset utspelar sig när jag ska leda in honom och hans hagkompis i stallet (tar ju alltid båda samtidigt då deras hage är en bit bort från stallet). och när jag kommer till ingången till stallet så trär jag av kalle grimman så får han gå till sin box helt enkelt. och det har funkat bra... fram tills för några veckor sedan när kalle kom på det superbusiga att han faktiskt kan gå in i en ANNAN box :P så det gör kalle lite från och till nu, haha. så söt är han. han brukar välja lite olika varje gång.

sötaste tokhäst...

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Det är verkligen superkul att hoppa! Imorgon är det dags igen, fast inomhus :P



Jag smörjer hennes mule med Helosan sol! Såg att du har något annat? Funkar inte helosan på Kalle?



Haha, vi har en häst på jobbet som brukar rymma när man har honom lös på stallgången :P han är som en hund och kan stå lös hur länge som helst, men ibland rymmer han in i sin box & då går han så snabbt han bara kan! När han får gå in i boxen och man sagt varsågod så går han jättelångsamt in, haha, dom är roliga :)

2011-07-20 @ 19:27:51
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: kajsa

sv: blått är jättefint ju! :D

hahajadu, jag suger på att hålla koll på alla märken så får bli ett jag vet inte igen, men det luktar ganska starkt så det håller flugorna borta under ridturer och så iallafall :) har du provat att göra eget flugspray någon gång?

2011-07-20 @ 19:35:25
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Tuva

Awwww, vad sött, haha! xD Jag tycker det är roligt med hästar som hittar på sånna egna små mini-bus, tihi ;P

Lite värre blir det ju när man lagt upp kraftfoder i krubborna redan, på ridskolan blev det totalkaos när tre busiga shettisar traskade in i storhästarnas boxar, ställde sig på bakbenen och började äta, alla hästar kom fel och fick totalkonstiga mängder kraftfoder! :'D

2011-07-20 @ 22:06:56
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Han verkar vara så himla charmig, Kallebus! :)



Sv: Camila går på någon brasiliansk dans, på Malmöfestivalen var det nog funk de skulle dansa. :P

2011-07-20 @ 23:30:20
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Camilla

Hihi, sånt hittar Cs häst på hela tiden. Massa nya bus med hästskötarn :P



Sv: Smart, har jag inte tänkt på. Tyvärr blir Tsocas genomblöta så då är de tnog ingen idé att spola :/

2011-07-21 @ 00:07:23
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Haha, ridskolans fjording sliter sig och går in i olika boxar om man ska leda honom någonstans ;)



Det värsta är om det ligger havre i någon krubba .. :P

2011-07-21 @ 00:22:47
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0