1 st kalle på vift.

idag var kalle en busig häst. när jag ska släppa ut kalle och hans hagkompis brukar jag alltid först ta ut kalle i stallgången och "parkera" honom där, lös, med grimskaftet över halsen. sen går jag och tar den andra hästen och ställer i gången bakom kalle. därefter så tar jag tag i kalles grimskaft och sen går vi. från det att jag ställer kalle i gången till jag står med andra hästen i gången så dröjer det kanske 40 sekunder och det har alltid funkat bra.

men idag så gick det inte riktigt som jag hade tänkt. för när jag hade tagit ut den andra hästen i gången och skulle ta tag i kalles grimskaft så GICK HAN UT ! :P

fast kalle var ingen bra rymmare. han gick runt lite förvirrat på stallplanen och kikade. sedan så skakade han sig för en fluga och grimskaftet trillade ner. ni som känner kalle IRL vet att han är livrädd för grimskaft, longerlinor, vattenslangar och allt sånt. han tror väl att det är ormar eller så.

och det var ju kanske tur ändå att kalle är så rädd för grimskaft. för när han såg grimskaftet hänga vid marken så blev han så rädd så han inte vågade röra sig och stod bara och vrålglodde på grimskaftet för att hålla koll på det så det inte skulle anfalla. och då gick jag och tog honom, fortfarande med den andra hästen i släptåg :P

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla

Hihi, misslyckat rymnings försök

2011-07-06 @ 13:47:41
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Elin

hahah bus halle :p



SV: hahah jaa :D underbart var det där!!

2011-07-06 @ 18:08:25
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: elina

Vilken fin blogg du har!

2011-07-06 @ 21:33:08
URL: http://lillagraa.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0