det ska gälla alla.

den här taggtrådslagen som trätt i kraft verkar vissa ha åsikter om. vissa vill ha kvar sin taggtråd. jag personligen tycker man ska utöka lagen så att den gäller ALLA djur.

de som överklagat i denna artikeln säger att det kan bli minst lika stora skador med elstaket. och visst kan det bli skador av elstängsel också, men inte på samma vis som taggtråd. bara du nuddar litegrann på taggtråden så kan det bli ett skärsår. nuddar du litegrann på en eltråd så får du en stöt.... så en klar skillnad.

nej, jag tycker detta är en superbra lag och hoppas den utökas till att gälla alla djur!!

Taggtrådstvist till JO

Ett lantbrukarpar i Nyköping har JO-anmält dels en tjänsteman vid Jordbruksverket och dels generaldirektören för den nedlagda Djurskyddsmyndigheten.

Paret har förbjudits att använda taggtråd med stöd av regeln om förbud mot taggtråd till hästhagar. Enligt paret grundas regeln på en undersökning från 2004 som Jordbruksverket vägrar att lämna ut.

Nyköpingsparet anser att Jordbruksverket har för dåligt underlag för sitt beslut och att eltråd kan vara minst lika farligt rapporterar SRP4 Sörmland.

från tidningen ridsport

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

jo, det är inte för långt för en spontanresa :)



jag fattar inte ens hur man kan vilja ha taggtråd för några djur alls - otäckt!

2011-01-18 @ 11:02:12
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Haha, ja den filmen är super bra tycker jag. :D

2011-01-18 @ 12:25:06
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Madde

taggtråd är blää!



Det hade varit jättekul o åka till gbg! hoppas ni kan boka av! :)

2011-01-18 @ 12:32:46
URL: http://panaccea.bloggspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0