dag 8 - min hästs vardagsoutfit

okej, jag får väl köra den efter det som används nu. nu är det vinter och jag är på dressyrsadeljakt. annars när jag har dressyrsadel också så varierar ju utrustningen mellan om jag ska rida dressyr, hoppa eller rida i skogen :)

nu har vi gjort en liten kombination :P

i vanliga fall när jag har dressyrsadel i alla fall så blir det lindor runt om (med padd under, alltid!!) och dressyrtränset när vi ska dressyra. Dressyrtränset är ett ihopplock faktiskt. med svängt pannband och bredare nosgrimma. släta lädertyglar med stoppar. och tredelat bett med fasta ringar :)


dressyrutrustningen :) lindor runt om!

när det är hoppning på schemat så blir det hoppsadeln, hopptränset (pullargrimma och vanligt tredelat bett). eskadronskydd runt om och boots fram. samma utrustning brukar det också bli när vi rider ut! avskyr att rida ut i dressyrsadel, förstår inte de som gör det! bara obekvämt och jobbigt. jag vill kunna stå mycket i lätt sits så kalle kan jobba fritt med ryggen och kroppen men i dressyrsadel blir det inte lika självklart :)


hopputrustningen, här med eskadronskydden.

på dressyrtävlingar brukar vi ha vita skydd runt om på framridningen, såna med massa kardborreband. gillar dom, de ser lite ut som lindor :) men meckigt med lindor på tävling, lättare att bara ha skydd att dra av!


dressyrtävlingsutrustning, skydd runt om

men det vi rider mest med nu är:
hoppsadeln (st martin)
allroundschabrak (oftast grått, svart eller brunt)
varierar mellan hopptränset (hööks) och dressyrtränset (ihopplocket)
när vi har brunt schabrak blir det vita skydd från hööks runt om. har vi grått/svart så blir det ibland våra gråa eskadronskydd

och olika ridtäcken vid behov!


så här kan vi se ut! med brunrandigt fleeceridtäcke på. här har vi de vita hööks-skydden men det syns inte för all snö haha!

jag är ingen märkesnörd. jag köper det som jag tycker funkar. och så får det kosta vad det vill! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Jag älskar att rida ut i dressyr sadel. :D

Älskar o rida i dressyr sadlar överlag.

Skogen, paddock osv.



Rider oftast i dressyr sadeln, när jag rider Grappa. :)



sv:

Jo så är de så trist att man vaknar så tidigt.

Och inte kan somna om den där timmen, innan man måste gå upp.

var likadant igår morse.



Så fick lite lite si o så med Raski idag.

Hade inte ork o göra så mycket.

Men gav ju longeringen ett försök i paddocken.

Men jag tappade aldrig humöret, så de var skönt.

Var på bra humör hela tiden, kändes skönt. :)

2011-01-04 @ 15:36:03
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv;ja de ska ja me ^^

ja hehe.. värt ett försök va de ju :p

2011-01-04 @ 15:59:59
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: ellen

Jag håller med, gillar verkligen inte att rida ut i dressyrsadlar, gillar faktiskt inte att rida i dressyrsadlar så mycket överlag ;).



sv: Ja, det har du ju rätt i.

2011-01-04 @ 16:03:23
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: jo jag är nöjd med resan. Fast de hade varit bättre om vi hade haft lite mer sol än vad vi hade.

Och jag hade gärna tagit med mig värmen hit till Sverige om det gick ;)

2011-01-04 @ 16:19:35
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: jo det förstås :P Vad bra att ridbanan är plogad, våran har blivit en hage :S

2011-01-04 @ 16:56:45
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: elin

Gillar hoppschabraket :D



SV: ja antagligen :(

Men nu har jag ju bytt så INGEN vet :D

2011-01-04 @ 17:23:49
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Helena

Klok tanke om märken och priser :)



Svar: Hahah, trodde jag också men nu gick det lite fortare än vad jag tänkt ;) Nej, det blir inte halt för att de plogat. Bosse har snösulor och sex broddar på varje hov :) såna här broddar http://www.royalhastsport.se/tunahaken-brodd-516-nr-16-p-1525-c-195.aspx

2011-01-04 @ 18:40:54
URL: http://travgalen.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0