tips på övningar, tack!

nu tänkte jag att vi kunde dra nytta av varandras övningar och kunskaper :)

det som jag vill ha ut av övningen jag efterlyser nu är att hästen "böjs mer i bålen och blir mer elastisk, stretchar ut hela kroppen".

hur gör ni för att åstadkomma detta? :) vad är erat bästa tips? :)

för att uppnå detta så rider jag själv mycket öppnor och slutor i både trav och galopp. rider även mycket på volt, mindre sådan. och jobbar hästen både rättställd och utåtställd.

men jag är säker på att det finns ännu bättre övningar :) det behöver inte vara i ridning, longering och tömkörning är också bra :)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frussi

Tjohoo,

Jasså känner du den hästen?? Ja hon ville ha en del pengar men sa att de gick att diskutera också. Jag berättade om min tunna ekonomi haha

Hästen tyckte jag kändes fin och härlig galopp. Så jag ska ringa henne ikväll nu o så ska jag rida imorrn igen. peppa peppa. =)

Stallet tyckte jag var jättefint också, verkar ha status eller??

2011-02-16 @ 15:33:33
URL: http://frussib.blogspot.com/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Det är vad vi jobbar med på Tombola!



Maries dressyrtränare gav oss en övning där vi ska rida utåtställd ena långsidan & flytta rumpan en aning inåt, stark ytterskänkel (typ förvänd skänkelvikning) för att sedan lägga en volt i hörnan där man ska släppa lite på yttertygeln så hästen får bära sig själv. På andra långsidan ska vi sedan rida honom helt rak & fraaaaaamåt!



Detta går även att göra i tömkörningen :)

2011-02-16 @ 15:38:09
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Lovisa

sv; JA! Precis som du säger, vi har nog kommit in i ett "flow" nu! :D:D haha, jag snurrade till det lite också, rätt svår faktiskt, så nu har vi något att öva på! :)



Jag rider mycket som du med, tempoväxlingar, serpentiner/volter och mycket skolor. jag mrukar rida in i trav på medellinjen i en skola och sedan på mitten "explodera" ut i hörnet på en rak linje i ökad trav. Den är väldigt bra, för då vet man om skolan är bra eftersom man lätt ska kunna byta till något annat :D Dessutom älskar pussan den, haha! :)

2011-02-16 @ 15:44:50
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Erika

sv;

Ja jag försöker hålla i gång henne rätt så bra. :)

De är då hon mår som bäst, åh är som lugnast.

Lagom stunder varje dag, något lite hårdare pass i veckan så hon får både tänka samt göra lite arbete med kroppen.



Denna årstid kräver hon mycket mer än vad hon gör på sommaren.

2011-02-16 @ 17:22:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0