ni förstör så mycket...

tycker det är tråkigt att läsa om fodervärdar som missköter sina foderhästar. inte nog för att ni förstör för hästen, ägaren och er själva... ni förstör också för oss "vettiga" fodervärdar! jag tycker jag kan klassa mig som vettig men när jag hör mig för så är det många som är negativa till fodervärdar för alla dessa skräckhistorier! att ta en häst på foder innebär minst lika mycket ansvar som att äga den själv! till och med lite mer tycker jag nästan, för det är ju faktiskt någon annan som är ägare till hästen och som så klart är mån om att den ska ha det bra.

Fodervärden misskötte hästen

Fodervärden hade ett stall som såg bra ut, avtal skrevs och hästägaren trodde att det skulle gå bra att låna ut hästen, Det gjorde det inte.

Fodervärden, en ung tjej, tog kontakt med ägaren flera gånger under de månader hon hade hästen men nämnde aldrig att den inte mådde bra. När ägaren av en ren händelse råkade få se en bild på sin häst på internet fick hon dock en chock.
- Det var inte den häst jag hade lämnat. Han var bara skinn och ben, säger ägaren till Hallands Nyheter.

När ägaren kom till stallet var hästen så halt att den knappt kunde gå. På djursjukhuset konstaterades att den fått en spik i hoven, såret hade infekterats och veterinären föreslog att den skulle avlivas. Hästen klarade dock krisen och är i dag pigg och frisk.

Ägaren polisanmälde fodervärden för vanvård, men fick beskedet efter utredning att hästens tillstånd kunde ha orsakats av flera faktorer och därför väcktes inget åtal skriver tidningen.

från tidningen ridsport

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Alltså fy fan. :O

De är ju skrämmande, vem kommer våga låna ut sin häst på foder efter att ha läst sånt här ?



Inte jag!

Inte ens säljs skulle jag våga, om jag inte kände personen.

För usch för o se sin häst i sånt skick.

2011-02-05 @ 15:25:44
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Håller med dig! Jävligt tråkigt att det finns människor som förstör så mycket för andra.



Sv: Haha, vi tänkte väl att det skulle leda lite mer ström så att stöten skulle bli kraftigare, haha. ;)

2011-02-05 @ 15:39:11
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Emelie

Nä vad hemskt! :( Tur att hästen klarade sig och att ägaren hann upptäcka allt "i tid".. Ja de dåliga fodervärdarna förstör verkligen för er vettiga.



Jag skulle aldrig lämna ut mina hästar på foder till någon jag inte känner, just av den anledningen att jag hört så många skräckhistorier. Det är SÅ tråkigt när det blir så :(

2011-02-05 @ 20:57:24
URL: http://semlur.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0