nästan så det blev tårta.

ojoj, vilken dressyrträning vi hade ikväll, kallebus och jag! vi körde ett aktivt pass och lite kortare just för att det är så himlans kallt ute! vill ju inte att hästarna ska bli kalla emellan jobbet...

i uppvärmningen kändes kalle fin, jobbade mycket skolor för att lösgöra honom det lilla extra. men det var inte så mycket som behövdes.

min tränare frågade om hur det hade gått på programridningen också, men många hade redan skvallrat :P hihi!

blev mycket skolor och programdelar idag, riktigt kul! eftersom kalle var fin så behövde vi liksom inte traggla så mycket med det. öppnorna och slutorna fick vi till riktigt bra till slut!

i galoppen jobbade vi både med enkla byten, byten och förvända galoppen. kalle har ju börjat lära sig när det är dags för enkelt byte, vilket inte är så bra... för ibland så ska vi ju faktiskt behålla galoppen! :)

så istället övade vi på att lägga de enkla bytena på andra ställen än där de ligger i msv c-programmet. fick till riktigt fina enkla byten sen efter mycket coaching från min tränare lisa. härligt! nu vet jag hur jag ska få till dom på egen hand!

jobbade också sluta på diagonalen i galopp för att sedan göra ett byte vid långsidan. bytet till vänster blev rent men stort. duktiga kalle! bytet till höger blev också rent men SHIT, så stort som han bytte då har han aldrig bytt innan plus att språnget efter blev ett megabocksprång. jag var jäääättehögt över sadeln sa lisa och hon trodde inte jag skulle sitta kvar i det megabocksprånget. men det gjorde jag, haha! tokhäst!

är riktigt nöjd med kvällens träning, lisa var också nöjd! :) och hon tyckte mina tävlingsplaner lät riktigt bra! :) härligt att vi tror på kalle båda två och tänker lika...



sötkalleplutt blev till och med lite småsvett. jobbigt pass!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Vilken tur att du satt kvar. ,)



sv:

Blir nog o pröva pullarnosgrimman idag, o se vad jag tycker. :)



Hoppas nu den passar bara.

Eftersom hon inte haft sen på flera månader.

2011-02-24 @ 09:51:23
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

Bra att du hängde kvar!

2011-02-24 @ 10:02:47
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

hahah fan vad roligt det måste sett ut :D

han verkar vara duktig kalle ! Längtar tills jag kan sätta igång min riktigt , ett ridhus hade inte suttit fel !

2011-02-24 @ 10:25:22
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: sussi

haha... tårta hade varit gott :P fniss skönt att du satt kvar =)

lessen att vi skrämde er det va verkligen inte meningen, men hoppning är hoppning hihi...

skönt att ni tänker lika känns ju alltid bra

2011-02-24 @ 10:42:55
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0