händelserik tävlingsdag!

oj oj oj... vilken debut för året det blev. dagen innehöll verkligen allt! och som jag skrev innan gick det både riktigt dåligt och riktigt bra. men framförallt riktigt fort!

eftersom det töar i småland men inte töat färdigt så var utebanan tyvärr en isbana så där gick inte att rida. så det blev att skritta, trava och galoppera på grusvägarna mellan ridhusen typ :P kalle var pigg och busig och visste precis vad som var på gång!

i framridningen till 70 kändes han lagom pigg men lite studsig förstås! och när vi kom in på banan så la kalle in högsta växeln direkt typ hah! jag hade svårt att få tillbaka honom och fick hoppa i fel galopp ibland för jag helt enkelt inte hann stanna och rätta :S det är knepigt med att hoppa i ridhus med kalle, vi behöver större ytor och bromsträckor :P när vi hoppat hinder 4 i 70cm så sprang kalle TOKFORT i kurvan. så pass fort att han satte sig på rumpan och sen nästan lade sig ner. vilket resulterade i att jag flög av ! men det gick bra med oss båda två och efter att ha checkat så kalle gick rent så fick vi hoppa färdigt ändå fastän att vi egentligen var uteslutna. det gick precis lika fort, kalle lärde sig inte sin läxa av vurpan :P

till 80cm var kalle också pigg, och så klart lite brallig. bockade när jag fattade galopp och så :P men inne på banan skärpte han ändå till sig litegrann och höll sig på marken men FORT gick det! vi blev felfria i både grundomgång och omhoppning. däremot så fick vi ingen bra tid då vi inte hann ta de snäva svängarna, haha!

vi övade mycket ofrivilligt på att hoppa snett på hindren då vi inte "hann" hoppa rakt. haha. ni kommer se det på filmerna sen :)

men i alla fall, dagen började dåligt men slutade toppen! och jag är så stolt över min tokpålle!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Vilken tur att ingen av er blev skadade.

De är inte kul när dom blir så heta inne i ridhus.

Eftersom de är rätt så begränsat utrymme.



Men kul att ni blev felfria i 80 klassen, Grattis. :)

2011-02-06 @ 19:33:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tur det gick bra med er! Det kan alltid hända oväntacde grejer minsann.. Kul andra klassen gick fint!



Sv; ja snön smälter sakta bort, jag gillar det! Hemma är det inte alls mycket snö kvar på ridbanan, underbart!!!

2011-02-06 @ 19:55:31
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: Camilla- Dressyrsadel sökes

Sv: Jobbar på Sibylla i Karlsborg. Inte så lyxigt men det hjälper mig med hästarna iaf. Jobbar som hästskötare alla dagar samt instruktör ett par dagar i veckan också.



Det är så mysigt med fölis!! Förhoppningsvis kommer det två i vår :D



okej, hoppas ni får många år ihop :)

2011-02-06 @ 20:12:14
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

ska bli kul att se film sen! :) synd att du flög av i kurvan :p

2011-02-06 @ 20:20:16
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Ojoj, Kalle är tokig som vanligt när det gäller hoppning :D ser fram emot att se filmerna :)

2011-02-06 @ 21:54:28
URL: http://travgalen.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0