första kandarpasset.

idag var alltså dagen med stor D. dagen då kalle och jag skulle prova på kandar för första gången :) fick låna från en på anläggningen att prova, är ju bäst att låna innan man köper eget ifall det skulle vara så att det inte funkar alls!

när jag hade tränsat kalle tyckte han att det var jättekonstigt. han bara stod och gapade och joxade och hade sig. men när vi gick bort till anläggningen var han ganska nöjd ändå! red inte med så mycket kontakt på stångtygeln utan red mest med bridongen nu när jag provade.

kalle verkade varken tycka bra eller dåligt sådär direkt om det. han var liksom ganska neutral. inte sämre än det vanliga bettet men inte direkt bättre heller :) så det verkar ju funka!

vi red lite programdelar ur MSV C:2, och de enkla bytena gick riktigt bra faktiskt. även bakdelsvändningarna fick vi till ganska så okej ändå! duktig kalle!

kalle var i alla fall helt slut sen, det var nog jobbigt både fysiskt och psykiskt att bli riden på kandaret!

ska se om jag får låna det en gång till och prova rida med lite mer kontakt :)


haha sötkalle blundar i solen :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Mysiga vårbilder! =)



Skönt, slipper du oroa dig för det mer! =)

2011-02-09 @ 17:06:06
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Erika

Var nog lite nytt för honom. :)

Men då verka han ju inte hata de i alla fall.

De är ju jätte bra.



Söta bilder.

2011-02-09 @ 17:11:12
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Stallet jag jobbade i )

2011-02-09 @ 17:24:10
URL: http://lindabj.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0