svar från frågestunden.

lite besviken att det blev så få frågor men jag är glad för de jag fick :) kul frågor :D:D men nu får det väl dröja till nästa frågestund eftersom ni ändå inte vill veta nåt ;)

Ella frågade:

Hej! Jag har läst din blogg ett tag och tycker den ör väldigt mysig :)! Man märker verkligen hur mycket du bryr dig om dina hästar! Jag tänkte att jag för en gångs skull skulle kommentera lite och passa på att ställa en fråga till din frågestund, jag undrar vad ör det du jobbar med och hur kom du på att det var det du ville bli? :)

Svar: oj tack, vad glad jag blir! och vad gullig du är! :)

jag jobbar på ett företag som tillverkar skyltar. jag har lite varierade uppgifter men mycket handlar om att göra ritningar och skyltar i 3D för att kunderna ska se hur det kan se ut :) väldigt roligt och jag stortrivs! men jag har aldrig haft en tanke på att syssla med det innan, det bara blev så :) jag gled in på företaget på ett bananskal när jag hade praktik i våras på min KY-utbildning i logistik och sen fick jag jobb där :) inte riktigt det jag utbildade mig till men jag trivs som fisken i vattnet och det är väl huvudsaken?

kajsa frågade:

Hur ser dina framtidsplaner ut? :D

Svar: OJ! som du och andra som läst min blogg ett tag säkert läst så drömmer jag om en egen hästgård. jag SKA ha den en vacker dag och det är väl det enda som min framtid handlar om :) min  framtid innefattar också förstås kallebusen och jag hoppas också att ganci är med i min framtid också! :)

Frieda frågade:

Då passar jag på att fråga :) har du Kalle på livslångt foder, eller ska du köpa honom? Och om du köper honom, hur gör man med pengar då? Jag menar Kalle då och Kalle nu är ju extremt stor skillnad och du ska ju inte betala för ett jobb du gjort :) dessutom undrar jag vad ni har för typ av kontrakt och hur det förlängs? På båda hästarna. Nyfiken nu när jag lämnat bort Tryggvan :)

Svar: kalle har jag inte på livslångt foder, även om jag önskar att det var så! och ibland känns det som det dock :) jag har bestämt att våra vägar aldrig ska skiljas åt och om det blir att jag köper honom eller om jag "bara" fortsätter ha honom på foder spelar inte så stor roll så länge vi är tillsammans!  men blir det köp så är det en symbolisk summa... 

på båda hästarna har vi ett "vanligt" fodervärdsavtal , standard. samma bestämmelser på båda, ägaren står för försäkringen och jag betalar all veterinärvård osv. de förlängs automatiskt om ingen av oss parter säger upp det :) så kalls har rullat på sen maj 2007 bara.

Carro frågade:

Hur långt har du till stallet? Och hur ofta har ni fodringar och insläpp? :) Hur många platser finns det i stallet? :)

Svar: nu har jag 1,5 mil till stallet men från och med årsskiftet får jag lite närmare, ungefär 8 km kommer jag ha dit då och det kommer ta ungefär 5 minuter att köra (WEEE!). vi fodrar 4 ggr per dag. jag har ett morgonpass och ett kvällspass i veckan plus ungefär 2 luncher och 2 insläpp. funkar väldigt bra då jag tar fodringar såna tider jag ändå tänkt vara i stallet :) vi har 10 boxar!

linnea frågade:

Du ska få en fråga!

Har du något mer intresse än hästarna? Du kan väl knappt hinna något annat med både jobb och två hästar? ;)

Svar: precis som du säger så blir det inte så mycket tid över ;) vardagarna är helt fullsmockade. dock har jag mer tid på sommaren när hästarna går ute dygnet runt. som du och säkert andra vet är jag galet pedant när det gäller boxarna så mockningen tar en halv evighet varje dag och den tiden sparas ju in på somrarna. min lediga tid går till vänner, pojkvän, familj. jag gillar att gå på bio och på somrarna blir det ofta att jag är ute och springer. det hinns tyvärr inte riktigt med annars...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla-Tävla om ett presentkort värt 300kr på My One!

Sv: Vi åker till Skara klinken

2011-12-06 @ 14:47:55
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: E L I N

SV: jahaa haha okej :p nej absout inte..:)

smidigt om jag slipper hyra tansport oså, när jag lika vl kan rida. Dock vet jag inte om jag vill rida hem själv, andra gångenjag rider den ungponnyn ;p

2011-12-06 @ 15:05:20
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Följa varandra via bloglovin? :) Fin blogg btw :D

2011-12-06 @ 15:51:43
URL: http://trueriders.blogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Följa varandra via bloglovin? :) Fin blogg btw :D

2011-12-06 @ 15:51:44
URL: http://trueriders.blogg.se/
Postat av: Daniela

Är det din häst på headern?:D Wow vilket steg!:D

2011-12-06 @ 16:12:12
URL: http://powerpony.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0