2011, året som gick - MARS

och så har vi kommit till mars. vad hände då?

* jag var på hemliga resor. resorna gällde andra stall.... :)

* snön var nästan borta och vi kunde rida ut i skogen på vägar som inte hade någon snö eller is alls. LYCKA!


* vi fick den nuvarande headern av josäfin. tokälskar den!

* kalle och jag hoppade 1 meter igen för första gången efter vår svacka.



* kalles sår mellan ganascherna misstänktes vara kvarka. veterinär var ute men konstaterades vara sticksår och kalle gick på medicin vilket betydde karenstid på tävlingar.


* vår lokala dressyrdebut för året fick ställas in på grund av medicinen och karenstiden.

* jag fick ett kandar i födelsedagspresent! kalles och mitt första :)


* vissa klubbtävlingar ställdes in och vissa kunde vi inte vara med i på grund av kalles sår och medicinering
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Älskar verkligen nosgrimman på ditt kandar. :)

Den är så snygg



Skulle vilja ha enbart en sån nosgrimma o brunt åt Raski.

Får köpa ett kandar o bara ta nosgrimman, haha :D

2011-12-27 @ 10:47:08
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Heidi

Kandaret ser jättefint ut!

Jag ska själv också ut och leta reda på ett kandar till Elektra, blir också hennes och mitt första. Har redan införskaffat bettet så endast tränset som fattas, men det ska vara i en speciell mörkbrun nyans, så inte det lättaste att hitta tycker jag.



Usch kommer ihåg det såret som han fick, det ser inte så nice ut, hur lång tid tog det för honom att få det läkt?



SV: Ja det kanske ligger nåt i det med mittbena och liksidighet. Elekra är rätt så liksidig, och lika musklad på både sidorna. Equiterapeuten på helsingborgs djursjukhus kommenterade det och gav positiv feedback på att det var ovanligt att hon träffade på hästar som var så lika musklade och att jag gjort ett bra ridjobb på henne. Det var kul att höra mitt i allt elände.

2011-12-27 @ 11:34:59
URL: http://elba.blogg.se/
Postat av: amanda

hej frida :) ville bara fråga hut du gjorde din header, och vilket program använde du? :) tack på förhand!

2011-12-27 @ 15:57:50
Postat av: Anna

Sv: Tack! Jo äntligen kom det lite snö! Jag som tog med Salle upp nu över jullovet är jätteglad att det fick komma lite snö... ganska ovärt att betala dubbla stallhyror om det inte ens går att rida. Så jag är nöjd! Men vi har typ bara fått 3 dm max, och titt som tätt är det några plusgrader så denna vinter är väldigt skum. Julen var superbra i år!! Jag tror inte fått så mycket klappar på länge så jag kände mig som ett litet barn :) När börjar tävlingarna hos er i vår då? Blir det att tävla båda djuren då eller bara Kalle?

2011-12-27 @ 21:51:41
URL: http://salentein.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0