2011, året som gick - JANUARI

tänkte detta året dela upp återblicken av året som gick månadsvis, just för att det blir så himla lååååångt inlägg annars :)

hoppas ni gillar det upplägget.

JANUARI 2011.

* vi fortsatte letandet av dressyrsadel som vi letat i mer än 1,5 år vid det laget.

* jag planerade in årets tävlingstermin, fullspäckad med tävlingar. vad jag inte visste då var att det inte riktigt skulle bli som planerat, tyvärr...

* åkte upp till charlies i ett desperat sista försök att hitta dressyrsadel till kalle efter ca 35 prövade sadlar. planen var att prova en globus tekna och en sån lånade vi hem. SADELN PASSADE och jag var så glad att jag ville spy ;)


* fyndade ett toksnyggt beige vintertäcke till kalle som jag suktat efter.


* kalle såg ut som han varit i krig i ansiktet för hans hagkompis bet och gnagde honom i ansiktet hela tiden...?!

* jeanetta och jag hoppade mycket, vilket både vi och hästarna gillade !


* kalle betedde sig som vanligt och drog bockserier över hela ridhuset var och varannan dag...

* vi började öva MSV C-delar på träningarna allt mer, speciellt de enkla bytena tog vi tag i.


* min gröna easy trug försvann spårlöst!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Heidi

Så kul att läsa sådana resumé =)



Hoppas du har haft en riktigt trevlig jul och att den fortsatt blir trevligt =)



SV: Har hittills aldrig upplevt att det tar 'tvärstopp' när jag har 4.a brodd, men kanske bara har haft en voldsam tur?!

Nope, inga snösulor, tyvärr upplever jag att dojjorna sitter sämre på denna madamen om man slänger på henne snösulor, så jag köra det gammeldagsa husrådet, att dra stearinljus i hoven så den smetas in med stearin eller helt enkelt ett tjockt lager med hovfett. Det har hittills funkat riktigt bra, stearinet är dock överlägset bäst tycker jag själv =)



Håller fortsatt tummarna för din fina Ganci!!

2011-12-25 @ 10:50:22
URL: http://elba.blogg.se/
Postat av: Erika

Funderar själv på ta hem en tekna dressyr till våren. :)



hur är den i kanlen ?

är den bred där, den såg faktiskt rätt bred ut på en bild jag såg när jag googlade.



Och vet du vad de kostar o värma om dom ?

Även om man köper en begagnad o åker o värmer om någon stannas.

2011-12-25 @ 11:02:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Frieda

Jag minns när du hittade sadeln :) vilken lycka! Jag är också lite sugen på en sån sadel, fast hopp. Och kanske en dressyr med... När tryggvan kommer tillbaka! :)

2011-12-25 @ 11:43:39
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0