träning kl.8

i morse hade vi dressyrträning för sussi. kl.8 var vi på plats på anläggningen :) härligt att rida och träna innan det blir så varmt.

fokus för passet låg på programdelar ur msv c. främst då öppnorna, slutorna, enkla byten. vi jobbade också mycket i vänster varv då det är svårt att få ett bra sug där. till slut så fick jag till ett härligt stöd i vänster varv också. härligt!

kalle var riiiiktigt fin idag, han kämpade på och jobbade. gjorde så klart ett rejälare brall och några småbrall men det är precis som det ska vara med kallebus. lite brall och sen fortsätta jobb. älskade sötaste kalle bingbong.

jag måste tänka på att inte min vänsterskänkel får glida bak, speciellt i öppnorna, vilket den gärna gör. och så hjälpa kalle att tänka "upp" mer i de enkla bytena då han gärna blir lite låg.

sussi tyckte också kalle var finfin och jag kände det som att jag aldrig ville sluta rida egentligen, han var bara sååå härlig idag, kalleman. ja, härligare än vanligt alltså ;)


inte från idag men...

på ons eller tors ska vi träna igen, då kör vi på träns istället för kandar!

hälsade på sussis nya pålla också. söt stor flicka som var mest intresserad av gräset när jag kom, hihi.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Alexandra

Ja nu smäller ja i han massa massa mat, ska skicka in lite bajs på lab också och se om det är något som stör i magen, nu kör ja stenhårt med Vila, praktiskt taget enbart mark träning eller skritt i skog eller lite "dressyr" försöker få honom i låg lugn form.. inga snabbjobb osv utan allt handlar om att bräna så lite som möjligt och öka vikten :).. Så nu hoppas hoppas ja verkligen!..



Ja jag är också valack människa :).. vill gärna ha mig en hingst också ;).. Men det blir lätt så när man jobbat i stora stall och hanterat många hingstar :) Ston är absolut inget för mig, inte inom trav iallafall dom är så humör styrda haha :P blir väligt många sammandrabbningar! :)..

2011-08-06 @ 12:57:34
URL: http://viggenochjag.blogg.se/
Postat av: Camilla- Bloppis på Bloggen

Åh va roligt det lät!! Vill också träna!!

2011-08-06 @ 13:02:59
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Evelina

Okej kul !:D

Heter den ? :)

2011-08-06 @ 14:01:08
URL: http://evemey.blogg.se/
Postat av: sussi

ja men tävlingen är väl inget problem, vi är ju alla där å får ju hjälpas åt.. =) de är ju lite de lag handlar om =)

ja ni va så duktiga idag, en fröjd =)

ska bli kul å se filmen =)

2011-08-06 @ 14:18:27
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0