snart är det sommar...

ja vet ni, snart är faktiskt sommaren här. det är ju redan april. helt galet vad tiden går fort!

hur är ni med sommar och hästar, släpper ni på bete eller går de in om nätterna även under sommaren?
och om ni har dom på bete, hur länge då?

kalle brukar börja gå ute om nätterna i maj. i början så blir det i vanliga hagen med hö, och så succesivt vänjer man över till sommarhagen. har honom sedan gärna ute fram till oktober. kalle trivs ute och tycker det här med box är ett dumt påhitt :P


i sommarhagen :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: carro

Åh vilken härlig bild! :)



Hos oss finns det inget bete alls till våra hästar. Eller ja, det är gräshagar, men med väääldigt dålig tillväxt.. Tyvärr kan de inte heller gå ute natt just på grund av att det är så dåligt bete och sen är det väldigt mycket ungdomar neråt ryttartorpet (om du vet vad det är:P) där hagarna ligger som tidigare har roat sig med att köra moped och skrämma hästarna samt kastat sten i hagarna :(



Bon Jovi och några kompisar till han ska dock iväg 2 veckor på bete en liten bit bort bara vilket jag tror blir bra! Då får de lite semester och vara ute dygnet runt :)

2011-04-02 @ 13:58:17
URL: http://cherrybabe.blogg.se/
Postat av: Mela

Våra hästar går bara i beteshagarna på dagen, på natten rymmer dem ;). Men de går ju ändå ute om natten, fast i hagarna hemma.

2011-04-02 @ 17:50:38
URL: http://melfis.blogg.se/
Postat av: Erika

Mina går ute, fast på hö. :)

Ut i maj, in i september.

2011-04-02 @ 18:00:09
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är olika beroende på häst hur jag har gort. En häst som Kalle har ju gott om energi även om han sover ute :).

Min ena häst blir sååå trött på sommaren så han sover inne. Min andra häst är ny men den kan säkert gå ute. Dock lite läskigt då våra hagar ligger relativt nära stan... Det bästa tycker jag vore om hästarna fick vara ute hela dygnet men komma in några timmar mitt på dagen när det är som varmast och mest bromsar. Men det är ju svårt att få till rent praktiskt :)

2011-04-03 @ 10:43:28

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0