gårdagens tävling.

nuuuu tänkte jag uppdatera er om gårdagens tävling! :) det var som sagt första gången jag körde häst själv så jag var lite skapligt nervös ihih!

min syster lotta var med som hjälpreda, hästskötare och förste filmare med!

vi lastade kalle, som gick på typ direkt, tog väl 2 minuter kanske. sen körde vi mot tävlingen. väl framme så parkerade vi, lastade ur och gjorde i ordning kalle. sen fick lotta gå med kalle medans jag gick banan. banan gick över 10 hinder och det var en del tittiga saker som halmbalar, murdelar... och så en lastbil i ridhuset som va speaker och domartorn :P

sen började jag rida fram kalle. det var många hästar men kalle uppförde sig riktigt bra. lugn och sansad och höll sig på marken. jag var förvånad ;)

sedan fick vi komma in på framhoppningen. hoppade lilla 2 gånger, räcket 2 gånger och oxern en gång. sen skulle jag komma på oxern en gång till. då blir det en favorit i repris. kalle stannar till och hoppar av jättekonstigt och landar mitt i hindret. han ramlar ner på frambenen men är uppe på mindre än en sekund och sticker iväg i full galopp. jag hamnar helt galet efter hans fall och hänger på sidan liggande i sadeln. lyckas klamra mig fast kanske 10 meter och gör ett tappert försök att komma upp i sittande ställning utan framgång. till slut åker jag av.

kalle tyckte det var helfestligt att vara lös där på framridningen med alla hästar och tog tillfället i akt att springa runt runt runt i full fart. alla som inte satt till häst fick engagera sig för att fånga honom för han skulle inte alls bli fångad. han hade ju jättekul!! till slut fick jag ta honom i alla fall, men vi jagade honom nog 5 minuter, haha.

fick hjälp att komma upp igen och så hann jag hoppa oxern en gång fast väldigt lågt, innan jag var tvungen att skynda mig till banan.

kalle kändes glad men inte sådär galet taggad inne på banan. red an mot första, oxer, men kalle nitade. jag bestämde mig då att vi SKA inte stanna ut oss på första igen och red järnet mot hindret igen och vi kom över. andra hindret var med murdelar och jag drev drev drev men kalle stannade ändå. red an igen fast beslutsam att komma över och vi kom över. kalle stod emot lite mot de flesta hindren sen resten av banan men vi kom runt i alla fall, och jag är jättenöjd med det!!

idag har jag dock sjukt ont i hela nacken. landade ju på huvudet igen, suck. att jag aldrig lär mig ;)

återkommer med stilbedömningen :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Hihi :))



Okej :) det var riktigt snyggt :D

2011-04-10 @ 10:15:22
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad skönt att du klara dig undan värre skador :)

2011-04-10 @ 10:23:05
URL: http://swipt.blogg.se/
Postat av: Frussi

Hoppas att nackverken går över iaf snart...

Kalle verkar vara nervig på tävlingar el?? =)



Sj har jag fått tag i en tjej ute i Bergunda nu på ridklubben där o hoppas kunna bli medryttare för hennes häst... håll tummarna

Nu är de nog dags o ta tag i plugget, usch usch du vill inte ta över de istället?? =)haha

2011-04-10 @ 10:35:37
URL: http://frussib.blogspot.com/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, det brukar göra ont när man landar på huvudet och så. Var KAlle på bushumör igår? :P



Men tur att det gick bra sen på banan :) Jättekul att ni i alla fall kom runt :)

2011-04-10 @ 10:39:31
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin

Fina bilder där nere :D

Hahah han busade till det där lite ;) MEn skönt att ni kom runt iaf!! Bra gjor!



SV: Ja visst är det underbart väder :D vill vara ut och rida nu!!!

2011-04-10 @ 10:42:27
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Frieda

Nämen Kalle då! Busa sådär på tävling! Ja, det är väl bara att inse att det är levande varelser vi håller på med och precis som för oss så varierar deras humör och dagar!

Men ni kom faktiskt runt och det tycker jag är bra kämpat! Om jag hade ramlat av på framridningen hade nog inte jag och tryggve kommit runt, för jag hade nog blivit lite skakis och suttit med bromsen i, om än omedvetet...

Så jag tycker ni va grymma ändå!

2011-04-12 @ 07:51:27
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Haha vilken buse! :D

Hoppas att det inte är något farligt med nacken bara! =)

2011-04-12 @ 22:00:23
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0