Kalle är äntligen tillbaka !!

måste börja med att säga att fy attan vad jag saknat vår stora utebana på anläggningen under sommaren!!! sen vi flyttade till sommarstallet så har jag ridit där EN gång. när vi annars varit på anläggningen har vi nämligen ridit i ridhusen eller lilla utebanan...

sen måste jag säga det som rubriken säger: KALLE ÄR ÄNTLIGEN TILLBAKA!! med det menar jag att han är sitt vanliga jag igen :) under sommaren när solen steker och insekterna är jobbiga och sådär så blir han ju lite mer däst och småloj. men NU är hans vanliga goa härliga underbara energi tillbaka! älskar det!! :)

i alla fall, idag så tog jag och kalle oss bort till anläggningen för att hoppa lite. kalle var riktigt pigg och glad. hoppade och studsade lite hit och dit hur som helst . tok-kalle :) men det blåser rätt rejält idag också så!

på ridbanan värmde vi upp i trav (värmde upp lite i trav på vägen dit med). vi red olika vägar och gjorde övergångar mellan trav och skritt. galoppen jobbades på volter och gjorde också en serpentin med 3 bågar och bibehållen galopp, precis som i ena programmet jag ska rida på söndag!

hade byggt upp ett litet sött hinder till oss också! låg väl på 60cm kanske! vi har inte hoppat något direkt i sommar så någonstans får man ju börja!

kalle var överlycklig över att få hoppa och galopperade i full fräs efter varje språng, haha! :D men det gick bra och vi kom rätt alla gånger. lite har jag lärt mig att taxera trots allt :D

efter vi hade hoppat så tänkte jag låta kalle sträcka ut i galoppen. nu under sommaren har man fått driva en del för att han ska galoppera på, men idag räckte det med att jag ställde mig i lätt sits och kalle ökade galoppen och galopperade genom hela kroppen med öronen spetsade rakt framåt. han var så lycklig :)


kallemannen, världens finaste häst ! (gammal bild)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Lite nyfiken, håller man samma galopp genom alla 3 bågarna då på dressyren? :)

2010-09-09 @ 13:59:28
URL: http://cathie.se
Postat av: Mikaela

Sv: Nope, mitt schema har blivit så tyvärr. :P

2010-09-09 @ 15:04:42
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn ett Schockemöhle schabrak på bloggen!

Va kul att det gick bra :D



SV: usch, förstår inte hur en person kan ha hjärta till att hålla på så :(

2010-09-09 @ 16:28:26
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken menar du? Jag har ett par treatron comfort och ett par stövlar från hööks som har vita kanter :)

2010-09-09 @ 16:48:05
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

HÄRLIGT :D

2010-09-10 @ 10:48:56
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0