inte stallkatternas dag...

igårv var det verkligen inte stallkatternas dag...

när jag stod och mockade kalles box och pratade sadlar (usch hatar allt som har med sadlar att göra, så trött på det egentligen haha:P) med ulrika så hör vi en duns. och ulrika ser då att vår lille stallmisse har trillat ner från taket!! och hon var så rädd lilla esmis! en bit av nosen trillade bort och hon verkar ha landat mitt på nosen/munnen. stackars liten :( men hon verkade ha klarat sig bra i alla fall, blev bara väldigt rädd.



när jag skulle rida kalle så fick jag ett sms om att stallkatten i sommarstallet hade stuckit och tagit ungarna med sig... men lämnat kvar en!!! usch, vad det högg i hjärtat på mig. stackars stackars lille kissungen :( bara ca 4-5 veckor gammal tror jag!!  hoppas mamman tar sitt förnuft till fånga och kommer tillbaka!!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anonym

Sv: Det är verkligen super att tömköra ibland :D

Ja, det är inge vidare ;s Nu den här perioden när det är mycket tävlingar så tränar vi inte, men då går han som en klocka på tävlingsbanan efterom han blir så positiv men annars försöker vi träna lite då och då, man måste ju kolla av :)

2010-09-20 @ 08:29:16
Postat av: Tove - Ridsport, foto & vardag

Hann inte fylla i namn, sitter vid en av skolans datorer. Men det var jag som skrev iaf ;p

2010-09-20 @ 08:29:54
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Helena

Stackars kissemissar!



Svar: Jo precis! Den första burken skulle dessutom bara räcka en månad. 519 kronor för en månad kändes saftigt :S men sedan räcker de i tre månader så då blev det lite bättre :)

2010-09-20 @ 09:25:51
URL: http://travgalen.se
Postat av: Madde

När jag var där i söndags sa en av charlottes skötare att två av kattungarna hade flyttat ut i boden där spånet finns.. dom kanske är där?

2010-09-20 @ 09:38:10
URL: http://panaccea.bloggspot.com
Postat av: Erika

sv; Raski är en väldigt dominant ponny.

Hon har vunnit för mycket, som dom kallade de.

När jag köpte henne var hon ju bara 1 år gammal.

Men noll hanterad typ, har kämpat med henne sen jag köpte henne.



Sista tiden har hon börjat gå på mig.

Hon lyssnar inte, och sätter sig upp i mot andra hästar och människor.

Förhoppningvis blir det bra när hon får gå ihop med ledarna stona igen.

så kanske dom sätter henne lite mer på plats, utan o skada henne hoppas jag. :P



Men har haft problem med att ut o gå med henne, o hon sparkar o stegrar när hovis kommer o ska verka.

nu har det blivit bättre med de.

hon sparkar som en galning i boxen, så hon nästan sparkar sönder boxdörren.



De finns så mycket o berätta om henne.

Hon stegrade mot mig tidigt i somras, i hagen o sparkade mig i bak huvudet :/



först då fick jag en spark i huvudet, sen gick jag in i hagen igen.

för att inte bli rädd, samt att hämta grimmorna dom slitit av sig.

då kom hon i galopp, tvärnita och stegra igen i mot mig.

hann denna gång inte träffa mig som tur var.



Men när jag fick en spark i huvudet, så gled hon ner med hovarna på mina axlar, sen ner över armarna.



Sen dess har hon tagit övertaget mer o mer.

Och jag är inte rädd för henne, men känner att jag inte kan läsa av henne beteende.

men nu vet jag att de hon är dominant och är inte elak.

Bara ungsto, med ett jävla temperament. :P

därför valde jag o ta hjälp, i stället för att vi inte kommer någon stanns.



Vill undvika o sälja henne, då får jag hellre kosta på sån här träning. :)

2010-09-20 @ 09:38:42
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: sussi

haha.. ja visst va ja snabb med dem =) (mental klapp till mig) ja har oxå tittat efter lenhovdas å de sammanlagda för lagen??? finns för norra zonen men inte vår, DÅLIGT!!!

ja ser inte direkt nån bula på kortet men tur att det blivit bättre =)

Stackars kissarna :S

2010-09-20 @ 10:33:51
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Lovisa

usch vad jobbigt! Hoppas det löser sig med ungen.. :)

2010-09-20 @ 14:44:52
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: emelie nordström

sjukt söta katter!! skicka en till mig :) haha

2010-09-20 @ 20:17:10
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: johanna (:

åh... hoppas kattmamman hämtar den sista ungen med ! så den inte överges!

2010-09-20 @ 21:18:46
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0